آخرین جزئیات از سقوط بالگرد حامل وزیر ورزش

بالگرد حامل وزیر ورزش هنگام فرود در مجموعه ورزشی شهرستان بافت دچار سانحه شد و سقوط کرد. در این حادثه، ۱۸ نفر مجروح شده‌اند. همچنین مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان و نماینده بافت در مجلس و جمعی از معاونان و مسئولان وزارت ورزش در این پرواز حضور داشتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عصر امروز _ پنجشنبه چهارم اسفندماه ۱۴۰۱ _ بالگرد حامل وزیر ورزش و جوانان هنگام فرود در مجموعه ورزشی شهرستان بافت، درحالی‌که نزدیک به نشستن بود، سقوط کرد و برخی سرنشینان زخمی شدند و برای مداوا به مراکز درمانی انتقال یافتند.

بر اساس شنیده‌ها، البته حال وزیر ورزش و جوانان مساعد است و برای درمان مصدومیت جزئی در کنار دیگر همراهان به بیمارستان منتقل شده‌اند. گفتنی است این بالگرد هنگام نشستن کنترل خود را از دست داده و بر اساس عکسی که از سانحه مشاهده می‌شود بخشی از بالگرد جدا شده است.

صابری: خطری وزیر ورزش را تهدید نمی‌کند

محمد صابری، درباره آخرین وضعیت مصدومان حادثه بالگرد اظهار کرد: خوشبختانه وضعیت حمید سجادی وزیر ورزش، علی جوادی مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران و همچنین حبیب الله ستوده مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی رو به بهبودی است و خطر خاصی آنها را تهدید نمی‌کند. فقط مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان به دلیل خونریزی داخلی در ICU به سر می‌برد که البته شرایط عمومی وی نیز خوب است.

وی گفت: ۱۴ مصدوم دیگر نیز که دچار شکستگی اندام شده‌اند، هم اکنون در بخش‌های مختلف بیمارستان استان کرمان بستری هستند و شرایط آنها راضی کننده است و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

رئیس اورژانس کرمان: وزیر ورزش نیاز به عمل جراحی ندارد

محمد صابری اظهار کرد: بررسی‌های تخصصی نشان می‌دهد وزیر ورزش خونریزی مختصر مغزی داشت که هرچند براساس نظر متخصصان نیاز به جراحی ندارد، اما نیازمند بستری در بخش مراقبت‌های ویژه است.

به گفته وی، نگرانی‌ها درباره وزیر و نیز مدیرکل ورزش آذربایجان شرقی بود که دچار خونریزی مغزی شده بودند، اما خوشبختانه آنان نیازمند عمل جراحی نیستند.

رئیس اورژانس کرمان خاطرنشان کرد: حال همه مصدومان حادثه در این لحظه خوب گزارش شده است.

صابری تصریح کرد: همچنین ۱۱ مصدوم دیگر از بافت در حال انتقال به کرمان هستند که برخی از آنان نیازمند خدمات سرپایی درمانی بودند، اما باز هم کار انتقال آنان به کرمان انجام شده است.

آمادگی اورژانس کشور برای انتقال وزیر ورزش به تهران

مجتبی خالدی اظهار کرد: هواپیمای این سازمان برای انتقال وزیر ورزش و جوانان به استان کرمان اعزام شده و در صورت نیاز وی با این هواپیما برای ادامه روند درمان به تهران اعزام می‌شود.

وی افزود: هم‌اکنون منتظر اعلام نظر کادر پزشکی بیمارستان باهنر کرمان برای اعزام شدن یا نشدن وزیر ورزش به تهران برای ادامه روند درمان وی هستیم.

وزیر ورزش به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شد / آسیب‌دیدگی وزیر جدی نیست

محمدمهدی فداکار اظهار کرد: پس از حضور تیم جراح و بررسی‌های تخصصی انجام‌شده، سی‌تی اسکن دوم از سر وزیر ورزش و مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی گرفته و اقدامات تخصصی برای درمان آغاز شد.

وی افزود: بر اساس آخرین بررسی‌های صورت‌گرفته، موضوع جدی نیست و وزیر به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شد.

استاندار کرمان گفت: وزیر ورزش فعلاً باید در بخش مراقبت‌های ویژه زیر نظر باشد.

اسامی مصدومان سانحه بالگرد حامل وزیر ورزش اعلام شد

اسامی مصدومان سانحه بالگرد کرمان به شرح زیر است:

۱. محسن معتمدکیا (مدیر روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان)

۲. میثم پاریزی (رئیس اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان)

۳. ایمان روحانی‌منش

۴. زهرا برفره (عکاس وزارت ورزش و جوانان)

۵. حسن قاسمی‌راینی

۶. علی جوادی (رئیس اداره کل ورزش و جوانان استان تهران)

۷. طیبه هادی‌خانی (عکاس وزارت ورزش و جوانان)

۸. سید حمید سجادی (وزیر ورزش و جوانان)

۹. رضا رضاخانی (محافظ وزیر)

۱۰. حبیب‌الله ستوده

۱۱. محمدرضا پشتون‌فر

۱۲. پرویز علی‌محمدی (خلبان)

۱۳. علیرضا پورسلمانی

۱۴. محمدرضا محمودی‌مقدم

۱۵. علی انصاری (خلبان)

۱۶. غلامرضا سعادت (خبرنگار)

۱۷. علی بیک‌زاده (معاون استاندار)

۱۸. اسماعیل احمدی (مدیرکل حوزه ورزش وزارت ورزش و جوانان)

آخرین جزئیات از سقوط بالگرد حامل وزیر ورزش

رئیس سازمان اداری و استخدامی در بالگرد وزیر ورزش حضور نداشت

به گزارش خبرنگار ایمنا، میثم لطیفی که امروز _ پنجشنبه چهارم اسفند _ برای حضور در مراسم گردهمایی مدیران وزارت ورزش و جوانان در کرمان به همراه وزیر ورزش و جوانان حضور داشت، در بالگرد حادثه‌دیده کرمان نبوده است.

وی پس از این مراسم به تهران بازگشته است. بعضی منابع اعلام کرده بودند که رئیس سازمان امور اداری و استخدامی نیز در بالگرد حامل وزیر ورزش حضور داشته که این خبر تکذیب شده است.

جزئیات روند بررسی علت سانحه سقوط بالگرد حامل وزیر ورزش

حسن رضایی‌فر با اشاره به سقوط بالگرد حامل وزیر ورزش، درباره روند بررسی این سانحه اظهار کرد: درباره روند بررسی سانحه و علت آن، هلال‌احمر پاسخگوست. چراکه این بالگرد در مالکیت هلال‌احمر بوده است.

وی با اشاره به اینکه سازمان هواپیمایی مسئول رسیدگی به سوانح هوایی در بخش غیرنظامی است، توضیح داد: دستورکارها به این شکل است که سازمان هواپیمایی فقط پرنده‌هایی که به ثبت رسیده باشد را بررسی می‌کند. این بالگرد به ثبت سازمان هواپیمایی نرسیده بود و برای انجام مأموریت‌های دولتی اعزام شده و دولت درباره روند بررسی آن تصمیم‌گیری می‌کند.

مدیرکل دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در صورت درخواست، سازمان هواپیمایی آماده همکاری برای ورود به بررسی علت سانحه و تحقیق به‌منظور نتیجه‌گیری و جلوگیری از عدم وقوع آن است.

اعزام تیم کارشناسی هلال‌احمر برای بررسی سانحه سقوط بالگرد حامل وزیر ورزش

پیرحسین کولیوند اظهار کرد: یک تیم کارشناسی به کرمان اعزام شده است و به‌زودی دلیل سقوط بالگرد که حامل ۱۶ نفر بود، اعلام می‌شود.

وی با اعلام اینکه متأسفانه اسماعیل احمدی، مدیرکل حوزه ریاست وزارت ورزش، فوت شده است و سه نفر از مصدومان حال نامساعدی دارند، گفت: سید حمید سجادی، وزیر ورزش، به‌دلیل پایین آمدن سطح هوشیاری به یکی از بیمارستان‌های کرمان منتقل شد.

وزیر ورزش و جوانان دچار خونریزی مغزی شد / انتقال حمید سجادی به بیمارستان سیرجان

ساعاتی قبل، بالگرد حامل وزیر ورزش و جوانان هنگام فرود در مجموعه ورزشی شهرستان بافت درحالی‌که نزدیک به نشستن بود سقوط کرد و برخی سرنشینان زخمی شدند و برای مداوا به مراکز درمانی انتقال یافتند. این بالگرد پس از یک بار فرود، برای مرتبه دوم هنگام نشستن کنترل خود را از دست داده و از ارتفاع ۱۰ تا ۱۵ متری سقوط کرده است.

در این حادثه، ۱۶ نفر شامل ۱۲ سرنشین و ۴ کادر پروازی مجروح شده‌اند. همچنین مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان و نماینده بافت در مجلس و جمعی از معاونان و مسئولان وزارت ورزش در این پرواز حضور داشتند که با تأیید رئیس اورژانس کرمان، اسماعیل احمدی، مشاور وزیر ورزش و جوانان و مدیرکل این وزارت‌خانه بر اثر این حادثه درگذشت.

اما در خبری جدیدتر، رئیس اورژانس کرمان اعلام کرد که سید حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان، درنتیجه این سانحه دچار خونریزی مغزی شده و کار انتقال وی از بافت به مراکز درمانی استان در حال انجام است.

فوت مشاور وزیر ورزش‌وجوانان براثر سانحه سقوط بالگرد

از بیمارستان بافت خبر رسیده که اسماعیل احمدی، مشاور وزیر ورزش و جوانان و مدیرکل حوزه وزارتی این وزارت‌خانه متأسفانه به‌علت شدت صدمه درگذشته است.

کد خبر 643366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.