ساماندهی مراکز خدماتی و اداری در راستای کاهش ترافیک شهر

شهردار شهرکرد گفت: ساماندهی و تجمیع مراکز خدماتی و اداری از جمله راه‌اندازی دهکده سلامت را در راستای کاهش ترافیک شهر در طرح جامع پیشنهاد داده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسین واحدیان امروز _ پنجشنبه چهارم اسفندماه _ در نشست با مدیران منطقه یک و دو شهرداری شهرکرد، اظهار کرد: شهردار شهرکرد مشکلات شهرسازی، شطرنجی بودن خیابان‌ها، کمبود پارکینگ، تکمیل نشدن مسیر کمربندی، تجمع مراکز خدماتی و اداری در یک مکان خاص و نبود مراکز تفریحی و سرگرمی در شهرکرد را از مهم‌ترین دلایل ایجاد ترافیک دانست و اظهار کرد: در حال حاضر تعریض معبر بوعلی سینا به سمت جنوب را در دستور کار داریم و ساماندهی و تجمیع مراکز خدماتی و اداری در راستای کاهش ترافیک از جمله راه‌اندازی دهکده سلامت را در طرح جامع پیشنهاد داده‌ایم تا عرصه‌ای برای این امر در نظر گرفته شود.

وی افزود: اگر بهترین گزینه برای مدیریت وجود داشته باشد، اما ساختار نباشد همه چیز با مشکل مواجه می‌شود؛ بنابراین در نخستین قدم اصلاح ساختار را در دستور کار قرار داده‌ایم، مناطق را مستقل کرده‌ایم و ارتقای شهرداری از سطح ۱۰ به ۱۱ در حال پیگیری است.

شهردار شهرکرد با اشاره به ارائه راهکار در حوزه‌های مختلف برای رفع مشکلات شهروندان، خاطرنشان کرد: ارائه راهکار به دستگاه‌های نظارتی و بازرسی و متولیان امر برای اراضی روبه‌روی دانشگاه، محله ۳۲ منظریه و حریم قلعه چالشتر در ناحیه غرب از جمله اقداماتی بوده که توسط شهرداری انجام شده است تا بخشی از مشکلات شهروندان در این حوزه‌ها رفع شود.

واحدیان با اشاره به اینکه خدماتی که مجموعه مدیریت شهری ارائه می‌کند برای مردم ملموس نیست، تصریح کرد: با توجه به پیشرفت روزافزون الکترونیک و دیجیتال در کشور و حرکت به سوی شهر هوشمند، تعامل میان شهرداری و مخابرات به خصوص در بحث سخت افزاری و فنی می‌تواند موجب تسریع روند توسعه شهر، ارائه خدمات مطلوب و اطلاع‌رسانی به شهروندان شود.

وی اعتمادسازی میان شهروندان و جلب رضایت آن‌ها را از اولویت‌های کاری خود دانست و تاکید کرد: لازم است اعتماد مردمی را به مدیریت شهری بازگردانیم؛ استفاده از ظرفیت شهروندان در امور شهری به ویژه تدوین بودجه می‌تواند یکی از راهکارهای جلب رضایت و اعتماد آن‌ها باشد.

شهردار شهرکرد تاکید کرد: بسیاری از پروژه‌ها به دلایل مختلف از جمله برقرار نشدن ارتباط میان مردم و مدیریت شهری بلاتکلیف مانده است؛ لذا ایجاد تعامل موضوع بسیار مهمی است که تاکنون محقق نشده و مدیریت شهری پاسخ‌گوی نیازهای مردم نبوده است.

واحدیان با بیان اینکه مردم تنها پاسخ مثبت نمی‌خواهند بلکه پاسخگو بودن مهم است و باید بتوانیم با شهروندان ارتباط برقرار کنیم، گفت: می‌توانیم با بهسازی فضاهای شهری و ایجاد حداقل‌های یک شهر زیبا به تقویت حس تعلق شهروندان کمک کنیم، حس تعلق نسبت به شهر منجر به افزایش مشارکت شهروندان در اجرای برنامه‌ها و پروژه‌ها، کاهش هزینه‌ها و ایجاد شهری فعال و پویا می‌شود.

کد خبر 643314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.