کلاهبرداری از شهروندان با شگرد پیش‌فروش بلیت قطارهای نوروزی

رئیس پلیس فتا استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که با درج آگهی فروش ویژه بلیط قطاردر سایت دیوار از شهروندان کلاهبرداری مس کرد خبر داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی در سایت دیوار مبلغ ۷۰ میلیون ریال بابت فروش بلیط قطار از وی کلاهبرداری کرده است, بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در سایت دیوار با آگهی پیش‌فروش بلیت تخفیف‌دار به مناسبت نوروز مواجه شده، جهت خرید با فروشنده تماس گرفته و وجه آن را واریز است، اما نه تنها بلیت دریافت نکرده است بلکه فروشنده از پاسخگویی به تماس وی امتناع کرده است.

رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: با اقدامات هوشمندانه، مأموران یک متهم را در این ارتباط شناسایی، دستگیر کردند و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل دادند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان تصریح کرد: بعضی از تبلیغاتی که در سایت‌های واسطه‌گر با عناوین بلیت تخفیف‌دار، لحظه آخری، تورهای گردشگری سریع و و ارزان منتشر می‌شود، به‌منظور کلاهبرداری است و شهروندان باید برای خرید یا پیش‌خرید بلیت یا ثبت‌نام در تورهای سیاحتی و زیارتی به دفاتر مجاز و معتبر مراجعه و از خرید اینترنتی از سایت‌های متفرقه و فاقد مجوز یا شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند تخلفات صورت گرفته در فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری لینک ثبت گزارش‌های مردمی یا از طریق شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری با ما در میان بگذارند.

کد خبر 643307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.