ایجاد عدالت با رفع خلاء‌های حیطه زن و خانواده

ایجاد عدالت با رفع خلاء‌های حیطه زن و خانواده، استفاده از ظرفیت روایتگری بانوان در برابر توطئه‌های دشمن، لزوم فراهم شدن زمینه ارتباط بزرگان کارآفرینی ایران با بانوان کارآفرین و شیوه زندگی اسلامی الگوی زنان را در بسته خبری زنان ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه می‌خواهیم مسائل مربوط به زنان بیشتر در حوزه فرهنگی و اجتماعی دیده شود، گفت: از سال گذشته تلاش کردیم این ریل را عوض کنیم و مسئله زنان را بهتر بیان کنیم تا با رفع کردن خلاءهای حیطه زن و خانواده عدالت در جامعه حاکم شود.

انسیه خزعلی افزود: معاونت امور زنان به صورت ستادی فعالیت می‌کند که در این حوزه در امر سیاست‌گذاری، هماهنگی، رصد و ارزیابی فعال است و در بحث اجرا ورود نمی‌کند، اما باید طوری برنامه‌ریزی کند که سایر نهادهای اجرایی در حوزه زنان وظایف خود را انجام دهند.

وی در خصوص اینکه معاونت زنان بیشتر جنبه تشریفاتی داشته است، تصریح کرد: در سال گذشته تلاش کردیم این جهت گیری تغییر کند. هرچند تغییر ریل و جهت کار راحتی نیست، به دنبال آن هستیم که مسائل مربوط به حوزه زنان بیشتر در حیطه فرهنگی و اجتماعی دیده شود.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در مورد اینکه معاونت زنان تلاش داشته تا دستگاه‌های اجرایی فعال‌تر شوند، خاطرنشان کرد: گاهی قوانین خوب انجام نمی‌شود و مشکل اجرایی داریم. برای نهادهایی که باید این قوانین را اجرا کنند در سفرهای استانی اعتبار ویژه در حوزه زنان تصویب شده است و پس از آن معاونت پیگیری می‌کند که این اعتبارات در جای درست خودش مصرف شود.

وی با اشاره به تلاش برای اجرایی شدن برخی نیازها، گفت: به عنوان نمونه برای رفع مشکل مسکن چهارقلوها که با توجه به کم بودن تعداد و قابلیت اجرایی بیشتر ریل‌گذاری‌هایی انجام شده که امیدواریم این امر زمینه‌ای برای توسعه پشتیبانی از خانواده‌های پرجمعیت شود.

شیوه زندگی اسلامی باید الگوی زنان باشد

رئیس سازمان حراست کل کشور با تأکید بر لزوم توجه به ترویج سبک زندگی فاطمی در جامعه، گفت: زن در نظام اسلامی نه پرده‌نشین است و نه تفکر زن در غرب را می‌پذیرد، باید برای ثبت و ترویج سبک زندگی فاطمی تلاش کرد و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، الگوی زنان باید شیوه زندگی اسلامی باشد، نه الگوی غربی؛ چرا که زن در نظام اسلامی نه پرده‌نشین است و نه تفکر زن در غرب را می‌پذیرد.

سیدحسین حجتی افزود: نظام اجتماعی سالم و پویا بدون خانواده مستحکم و عاطفی امکان‌پذیر نیست و زنان به‌عنوان همسر و مادر، محور رشد در خانواده هستند؛ از این جهت باید تلاش کرد تا حضور زنان در جامعه باعث کاهش وقت‌گذاری آنها در خانواده نشود.

وی تصریح کرد: اشتباه بزرگ آن است که برخی تصور می‌کنند که تربیت افراد تنها در اجتماع شکل می‌گیرد در صورتی که تربیت افراد در خانواده شکل می‌گیرد و دشمن به‌دنبال مخدوش کردن نهضت خانواده بود و ما به دنبال برگزاری همایشی با عنوان «زن، عفت، امنیت» بودیم. کمک به بهبود فرایندهای اداری باید به‌عنوان راهبرد اصلی مدنظر قرار گیرد.

استفاده از ظرفیت روایتگری بانوان در برابر توطئه‌های دشمن

دبیر کارگروه نشاط اجتماعی با رویکرد آسیب‌های اجتماعی و مشاور امور استان‌های مدیر کل امور زنان و خانواده وزارت کشور، یکی از ابزارهای مقابله با دشمن در جنگ روایت‌ها را استفاده از ظرفیت روایتگری در زنان ایرانی خواند و در همین راستا از برگزاری رویدادهای روایت‌آموزی و ایجاد باشگاه‌های روایت دختران ایرانی در استان‌ها خبر داد.

حمیده باقریان روایتگری را یکی از ویژگی‌های نهادینه شده در بین بانوان ایرانی دانست و افزود: نقش مؤثر روایتگری بانوان در دین مبین اسلام نیز با وجود الگوهای بزرگی مانند حضرت فاطمه زهرا و حضرت زینب (س) بر همگان مشهود است.

وی در خصوص ضعف جوانان و نوجوانان در حوزه فضای مجازی، تصریح کرد: در جنگ روایت‌های امروز شاهد روایت برخی مسائل به نحوی هستیم که بنا به فرموده مقام معظم رهبری جایگاه جلاد و شهید را تغییر می‌دهند و این ضرورت پرداختن به ارائه آموزش‌های صحیح رسانه‌ای را نشان می‌دهد، لذا در همین راستا سعی داریم با برگزاری رویداد ملی در سطح کشور، دختران دانش‌آموز و دانشجو را با نحوه روایت کردن آشنا و این روایت‌گری‌ها را به سمت و سوی درستی سوق دهیم.

مشاور امور استان‌های مدیر کل امور زنان و خانواده وزارت کشور از شکل‌گیری چنین جریاناتی در قالب یک نهضت زنانه حتی در برخی کشورهای اروپایی، گفت: برای مقابله در جنگ روایت‌ها باید از این ظرفیت بانوان کشورمان بهره گیریم که این مهم مستلزم ارائه آموزش‌های مورد نیاز به عنوان ابزار این نبرد در حوزه روایت‌ها است.

لزوم فراهم شدن زمینه ارتباط بزرگان کارآفرینی ایران با بانوان کارآفرین

دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران گفت: باید زمینه ارتباط و همراهی بزرگان کارآفرینی ایران با بانوان کارآفرین اجتماعی فراهم شود که در این صورت زمینه‌ساز فعالیت بیشتر آنها و توسعه اجتماع خواهد بود.

حمیدرضا غزنوی افزود: حمایت و قدردانی از زنانی که با وجود همه مشکلات به کارآفرینی اجتماعی می‌پردازند یک وظیفه انسانی و ملی است. قدردانی بانوان کارآفرین و همچنین فراهم کردن زمینه ارتباط و همراهی بزرگان کارآفرینی ایران با این بانوان از اهداف اصلی این رویداد است.

وی تصریح کرد: مجمع کارآفرینان ایران حلقه اتصال بین کارآفرینان صاحب‌نام و زنان کارآفرین اجتماعی است که این ارتباط می‌تواند زمینه فعالیت بیشتر زنان کارآفرین را فراهم کند.

کد خبر 643276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.