رئیس‌جمهور به آذربایجان غربی سفر می‌کند

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به آذربایجان غربی گفت: بهره‌برداری رسمی از سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه روز جمعه هفته جاری با حضور رئیس‌جمهور آغاز می‌شود.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان اظهار کرد: مراسم بهره‌برداری رسمی از سامانه آب‌رسانی به دریاچه ارومیه، شامل تونل و کانال آب‌رسانی روز جمعه پنجم اسفند با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور محترم، و برخی از مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در روز عید مبعث مراحل آب‌اندازی آزمایشی و تست عملکرد تونل و کانال انجام شد، افزود: در این عملیات، آب با عبور از ۳۶ کیلومتر تونل، ۱۱ کیلومتر کانال انتقال و ۲۸ کیلومتر در مسیر رودخانه گدار وارد دریاچه ارومیه شد.

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه در ادامه با قدردانی از زحمات مجموعه وزارت نیرو، شرکت آب نیرو و قرارگاه خاتم در تکمیل این پروژه مهم گفت: این پروژه جزو برنامه‌های اصلی و موثر احیای دریاچه ارومیه و یکی از مطالبات مهم مردم منطقه و کشور است و تاکنون برای اجرای آن ۳۵ هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

به گزارش ایمنا، سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه متشکل از تونل انتقال ۳۶کیلومتری و کانال ۱۱کیلومتری است که قابلیت آب‌رسانی حدود ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب مازاد به دریاچه ارومیه را در سال دارد.

کد خبر 643189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.