دیدار محرابیان با وزیر انرژی تاجیکستان

وزیر نیرو در آستانه برگزاری سیزدهمین اجلاس شورای حکام آب مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری با وزیر منابع آب و انرژی تاجیکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایمنا، به نقل از وزارت نیرو، علی‌اکبر محرابیان در حاشیه دیدار با دلیر جمعه، وزیر منابع آب و انرژی تاجیکستان، که با هدف حضور در سیزدهمین اجلاس مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری (زیر پوشش یونسکو) به ایران سفر کرده است، اظهار کرد: فردا _ پنجشنبه چهارم اسفند _ در چارچوب توسعه دیپلماسی آب، سیزدهمین اجلاس شورای حکام آب را برگزار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در این رابطه میزبان وزرا و نمایندگان کشورهای عضو مرکز هستیم، افزود: بر همین اساس، با وزیر منابع آب و انرژی تاجیکستان درباره استفاده از ظرفیت‌ها و پروژه‌های مشترک بحث و تبادل نظر شد.

وزیر نیرو ابراز امیدواری کرد که در چارچوب سیزدهمین اجلاس شورای حکام که فردا برگزار می‌شود، توافق‌های سازنده‌ای برای توسعه هرچه بیشتر روابط با کشورهای عضو به‌ویژه تاجیکستان و عراق و همچنین دیگر کشورهای منطقه حاصل شود.

تامین آب شهری تهران در جهان نمونه است

‌دلیر جمعه، وزیر منابع آب و انرژی تاجیکستان، نیز در حاشیه این دیدار اظهار کرد: تصادفی نیست که تهران میزبان برگزاری اجلاس شورای حکام آب منطقه است. چراکه شهر تهران در زمینه تامین آب شهری در جهان شهرت دارد و من از نزدیک با تجربه ایران در حوزه مدیریت آب شهری آشنا شده‌ام.

وی با اشاره به توانمندی متخصصان و مهندسان ایرانی اظهار کرد: این امر نه‌تنها در حوزه ساخت و مدیریت سدها، بلکه در حوزه آب‌رسانی به شهرها و روستاها صادق است و معتقدم این تجربیات می‌تواند در دیگر کشورها به‌ویژه تاجیکستان اجرایی شود.

کد خبر 643151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.