نظر کارشناس داوری درباره صحنه‌های مشکوک بازی سپاهان و پرسپولیس

دو تیم‌ فوتبال سپاهان و پرسپولیس در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ برتر فوتبال از ساعت ۱۵ در ورزشگاه نقش جهان مقابل یکدیگر قرار گرفتند که پرسپولیسی‌ها با نتیجه ۴ بر ۲ پیروز شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دو تیم فوتبال سپاهان و پرسپولیس امروز _ چهارشنبه سوم اسفند _ در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ برتر فوتبال از ساعت ۱۵ در ورزشگاه نقش جهان مقابل یکدیگر قرار گرفتند که پرسپولیسی‌ها با نتیجه ۴ بر ۲ پیروز شدند.

قضاوت این دیدار بر عهده بیژن حیدری بود. خبرنگار ایمنا گفت‌وگویی با حیدر سلیمانی، کارشناس داوری، درباره عملکرد داور بازی سپاهان و پرسپولیس داشت.

پنالتی اول پرسپولیس درست بود

نیمه اول پنالتی برای پرسپولیس گرفته شد که یزدانی دست چپ مهاجم پرسپولیس را به‌طور کامل گرفته بود و تا آخرین لحظه سقوط، دست مهاجم قرمزها دست او را رها نکرد و با توجه به اینکه کمک‌داور در زاویه‌ای مناسب قرار داشت، پنالتی را اعلام کرد. کارت زردی که در این صحنه به یزدانی داده شد درست بود. زیرا مهاجم پرسپولیس در موقعیت آشکار گل نبود.

دقیقه ۵۴ بازیکن پرسپولیس در موقعیت آفساید بود

در دقیقه ۵۴ نیمه دوم، پرسپولیس گلی به ثمر رساند که کمک‌داور دوم آن را آفساید اعلام کرد.

خطایی روی بیرانوند شکل نگرفت

برای گل دوم سپاهان برخی می‌گویند مغانلو در موقعیت آفساید قرار داشت که چنین چیزی نبود. در تصاویر تلویزیون صحنه به شکلی بود که سر مغانلو در آفساید قرار داشت، اما سر این بازیکن با پای مدافع پرسپولیس در یک راستا قرار داشت و اگر VAR بود، تصمیم کمک‌داور را تایید می‌کرد.

در ادامه، بیرانوند اعتراضی به داور داشت که روی او خطا شده، اما این دروازه‌بان نتوانست توپ را بگیرد و مهاجم سپاهان برخوردی با او نداشت.

یزدانی پای مهاجم پرسپولیس را مورد اصابت قرار داد

در وقت‌های اضافی، سیاوش یزدانی تکلی زد که براثر آن پای بازیکن پرسپولیس را مورد اصابت قرار داد که پنالتی و کارت زرد دوم درست بود.

احتمال اخراج دانشگر وجود داشت

تمام کارت‌های زردی که از جانب بیژن حیدری داده شد درست بود؛ اما در دقیقه ۳۵، داور می‌توانست کارت زردی دیگر به دانشگر بدهد و این بازیکن به‌صورت سخت‌گیرانه اخراج شود، اما حیدری تصمیم گرفت مدیریت کند.

زمانی که جیمی جامپ وارد زمین می‌شود هیچ‌کس مقصر نیست و داور فقط می‌تواند تا زمانی که این افراد از زمین خارج شوند بازی را نگه دارد. امکان دارد باشگاه سپاهان از سوی سازمان لیگ به‌دلیل اینکه نتوانست شرایط را به‌خوبی کنترل کند جریمه شود.

کد خبر 643146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م ش IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    1 4
    آقایان کارشناس هامرد باشید و درست نظر بدید