تخصیص ۲۱ میلیارد تومان قیر رایگان به شهرداری‌های گلستان

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان گفت: در سال جاری، از محل اعتبارات بازآفرینی شهری، ۲۱ میلیارد تومان قیر رایگان به شهرداری‌ها تخصیص دادیم و عملیات آسفالت حدود ۳۰۰ هزار مترمربع از معابر بافت فرسوده شهری اجرا شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی ملک امروز _ چهارشنبه سوم اسفند _ در حاشیه اجرای مرکز خدمات جامع سلامت در کوی انجیراب شهر گرگان اظهار کرد: در راستای محرومیت‌زدایی بافت‌های فرسوده و ناکارآمدی شهری، اقدامات کالبدی گسترده‌ای از سوی شرکت بازآفرینی شهری ایران و اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان در مناطق هدف در دستورکار قرار دارد.

وی گفت: امسال از محل اعتبارات بازآفرینی شهری ۲۱ میلیارد تومان قیر رایگان به شهرداری‌ها تخصیص دادیم که علاوه بر این مبلغ، با کمک بودجه شهرداری‌ها عملیات آسفالت حدود ۳۰۰ هزار مترمربع از معابر بافت فرسوده شهری اجرا شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان از افزایش چهاربرابری منابع مالی در سال جاری خبر داد و افزود: ۵۰ میلیارد تومان به اجرای ۱۷ پروژه به‌منظور بازسازی و ارتقای کیفیت بافت‌های فرسوده شهری در بخش‌های مختلف اختصاص دادیم.

ملک افزود: در سال جاری، ۸۸ میلیارد تومان برای محلات فرسوده شهری استان هزینه شده که نسبت‌به سال ۱۴۰۰ چهار برابر افزایش داشته است.

تاکنون در پنج محله شهر گرگان ۱۸ میلیارد تومان هزینه شده است

عیسی بابایی، مدیرکل کمیته امداد استان گلستان، نیز در این مراسم اظهار کرد: کمیته امداد استان گلستان در طرح ۲۰۲۰ اقداماتی را در راستای رفع محرومیت‌زدایی در پنج محله شهر گرگان ازجمله کردکوی، سید عباس گنبد، کوی جهاد دانشجو، ازینه و کیانشهر در دستورکار قرار داده است.

وی افزود: در این محلات، به همت شهرداری، اقدامات زیرساختی در حال اجراست و از سوی کمیته امداد، بهزیستی، هلال‌احمر و ستاد اجرایی فرمان امام نیز حمایت خانواده‌های محروم در دستورکار قرار گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان ادامه داد: تاکنون در پنج محله شهر گرگان ۱۸ میلیارد تومان در قالب تهیه ۵۷ سری جهیزیه برای نوعروسان، ۷۴ مورد ساخت سرویس بهداشتی و حمام، ۹ مورد بازسازی و احداث مسکن، ۴۹ مورد خرید لوازم منزل و اشتغال‌زایی برای ۶۱ نفر هزینه شده است. این طرح تا رفع محرومیت در استان ادامه دارد.

اجرای ۱۰۵ پروژه در استان گلستان در راستای محرومیت‌زدایی

وحید فراهی، مدیرکل نوسازی مدارس استان گلستان، نیز با اشاره به اینکه در راستای محرومیت‌زدایی و توجه به مناطق کمتر توسعه‌یافته ۱۰۵ پروژه در استان گلستان در دست اجراست، اظهار کرد: از این تعداد پروژه، حدود ۸۰ پروژه در روستاهای محروم استان در حال اجراست.

وی از احداث حدود ۴۰۰ کلاس درس با کمک خیران مدرسه‌ساز استان خبر داد و گفت: در سال جاری، بیش از ۹۰ میلیارد تومان از سوی خیران برای ساخت مدارس کمک شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان گلستان ادامه داد: با توجه به تخصیص اعتبار از سوی اداره کل نوسازی مدارس، پیش‌بینی شده است در مناطق محروم استان ۱۲۰ کلاس درس تا مهر ۱۴۰۲ احداث شود.

کد خبر 643133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.