آغاز عملیات بازسازی مناطق زلزله‌زده خوی

شهردار خوی از آغاز عملیات بازسازی مناطق زلزله‌زده خبر داد و گفت: چهار ستاد معین در منطقه آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان و اردبیل مستقر کردیم و با تمام امکانات پای کار بازسازی هستیم؛ برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا نیمه نخست سال ۱۴۰۲ کار بازسازی تمام واحدها به اتمام برسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا؛ حسن نصرالله‌پور امروز_ چهارشنبه سوم بهمن‌ماه _ در حاشیه آغاز عملیات بازسازی مناطق زلزله‌زده خوی، اظهار کرد: پس از وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری خوی تاکنون برای کمک به شهروندان زلزله زده کار خدمات شهری را در تمام اردوگاه‌های رسمی و غیررسمی با ۳۴۰ نیرو برعهده داشتیم.

وی افزود: نیروهای سازمان آتش‌نشانی و خدمات شهرداری خوی نیز با ۳۰ خودرو به صورت آماده‌باش کامل کار ایمنی کمپ‌ها را عهده‌دار بوده‌اند.

شهردار خوی خاطرنشان کرد: شهرداری با حدود ۴۰ دستگاه خودروی سبک و سنگین عملیات آواربرداری را با همکاری بنیاد مسکن دنبال می‌کند تا سرعت انجام عملیات در مرحله آواربرداری دو برابر شود.

نصرالله‌پور با اشاره به صدور پروانه ساختمانی رایگان برای ساختمان‌های آسیب‌دیده خوی، تصریح کرد: صدور پروانه ساختمانی به صورت رایگان برای ۱۰۰ مترمربع ساخت به صورت رایگان خواهد بود.

جودی، معاون بازسازی بنیاد مسکن کشور نیز تصریح کرد: چهار ستاد معین در منطقه آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان و اردبیل مستقر کردیم و با تمام امکانات پای کار بازسازی هستیم و برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا نیمه نخست سال ۱۴۰۲ کار بازسازی تمام واحدها به اتمام برسد.

در ادامه جعفر برزگر، مدیر کل بنیاد مسکن آذربایجان غربی اظهار کرد: با دستور استاندار آذربایجان غربی، و با افزایش استقرار ماشین آلات سنگین بنیاد مسکن و سایر دستگاه‌ها کار آواربرداری ۵۷۵ واحد مسکونی به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: توزیع مصالح ساختمانی از قبیل سیمان و ماسه و میلگرد رایگان برای ۲۷۵ واحد مسکونی انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی گفت: دستور برای تعمیر شش هزار و ۵۹۷ واحد مسکونی در سطح شهر خوی و سایر مناطق زلزله زده آذربایجان غربی صادر شده است.

به گزارش ایمنا، بر اساس آخرین برآوردها دو هزار و ۱۳۰ واحد مسکونی تخریب شده در زلزله ۵.۹ ریشتری هشتم بهمن‌ماه خوی نیاز به ساخت و ۱۱ هزار و ۱۰۰ واحد نیاز به تعمیر و بازسازی دارد.

کد خبر 643099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.