برخورد قاطعانه پلیس با موتورسواران بدون کلاه ایمنی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت: به منظور کاهش تلفات و خسارات ناشی از تصادفات، با موتورسیکلت‌سوارانی که دارای کلاه ایمنی نباشند، قاطعانه برخورد می‌شود.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از نکات مهمی که رانندگان موتورسیکلت باید به آن توجه کنند، مسئله‌ای است که هنگام برخوردهای احتمالی آنها با سایر واحدهای عبور و مرور بروز می‌کند.

وی افزود: به طور معمول در برخورد یا تصادفاتی که با موتورسیکلت به وقوع می‌پیوندد، ضربه ناشی از تصادف، ابتدا به راکب موتورسیکلت یا سرنشین اصابت می‌کند و سپس به بدنه موتورسیکلت وارد می‌شود؛ در حالی که در وسایل نقلیه دارای اتاق مانند خودرو، این موضوع برعکس جلوه می‌کند و یعنی ضربه ناشی از برخورد، ابتدا به اتاق وسیله نقلیه و در صورتی که برخورد شدید باشد به راننده منتقل می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان تصریح کرد: موتورسواران باید توجه داشته باشند که موتورسیکلت در تصادفات از ایمنی بسیار کمی برخوردار است و باید به منظور رانندگی با این نوع وسیله نقلیه، خود را به وسایل ایمنی بخش به ویژه کلاه ایمنی مجهز کنند.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل بیان شده راهنمایی و رانندگی فراجا بر اساس وظیفه و رسالتی که بر عهده دارد و برابر طرح‌های اجرایی پیش‌بینی شده، به منظور کاهش تلفات و خسارات ناشی از تصادفات، به طور پیوسته و قاطعانه با موتورسیکلت سوارانی که فاقد کلاه ایمنی باشند، برخورد قانونی خواهد داشت.

کد خبر 643098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.