اسلامی: مسئولان آژانس برای بازدید و مذاکره در تهران هستند

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: مسئولان آژانس در تهران هستند و از روز گذشته در حال مذاکره، بازدید و بررسی هستند و ابهاماتی را که با برداشت ناصواب یک بازرس خلق شده بود نیز رفع و رجوع شده است.

به گزارش ایمنا، محمد اسلامی روز چهارشنبه _سوم اسفند_ در حاشیه جلسه هیئت دولت و جمع خبرنگاران اظهار کرد: مذاکرات برجامی و توافق برجام معامله‌ای بوده است که میان ۱+۵ و جمهوری اسلامی ایران برای اعتمادسازی انجام شد.

وی افزود: طرف‌های اصلی این معاهده تکالیفشان را انجام ندادند. به ویژه آمریکایی‌ها هم خود همکاری نکردند، هم اجازه ندادند دیگران همکاری کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: این جریان پرفشار سیاسی که به‌دنبال این است که تعهدات برجامی را ایران یک‌طرفه انجام دهد و آنها پایبند به تعهداتشان نباشند موضوع کاملاً غیرقابل قبولی است و ما فشارهای سیاسی، جوسازی، مسئله‌آفرینی‌ها را برنمی‌تابیم.

اسلامی تاکید کرد: موضوعی که وجود دارد این است که ما در چارچوب پادمان روابطمان با آژانس برقرار است مواردی را که بازرس آژانس مطرح کرده بود، مسئولان آژانس در تهران هستند و از روز گذشته در حال مذاکره، بازدید و بررسی هستند و ابهاماتی را که با برداشت ناصواب یک بازرس خلق شده بود رفع و رجوع شده است یا در حال رفع و رجوع شدن قرار دارد.

وی ادامه داد: ما با تعامل، هماهنگی و پیگیری که انجام دهیم همواره از اینکه به تولید ابهام جدیدی در فرایند همکاری‌های ما با آژانس بینجامد، جلوگیری می‌کنیم.

کد خبر 643049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.