بروجن آماده استقبال از نوروز می‌شود

مسئول فضای سبز شهرداری بروجن با بیان اینکه عملیات کاشت گل‌های فصلی در آستانه نوروز در سطح شهر آغاز شده است، گفت: گل‌های استفاده شده برای گل‌کاری فضاهای سبز سطح شهر از تولیدات گلخانه شهرداری است که با کاشت آنها تا حد زیادی در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدیه شبانیان امروز _چهارشنبه سوم اسفندماه_ در جلسه‌ای با شهردار بروجن، اظهار کرد: عملیات کاشت گل‌های فصلی در آستانه نوروز در این شهر آغاز و کاشت انواع گل در باغچه‌های سطح شهر بروجن به‌منظور ارتقای زیبایی‌های دیداری، میدان‌ها، معبرها، پارک‌ها و بوستان‌های سطح شهر انجام شده است.

وی افزود: گل‌های استفاده شده برای گل‌کاری سطح شهر از تولیدات گلخانه شهرداری بروجن است که با استفاده از آنها تا حد زیادی در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود.

مسئول فضای سبز شهرداری بروجن با بیان اینکه به منظور گل‌کاری سطح شهر بیش ۱۰ هزار جعبه گل بنفشه در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: گیاهان و گل‌ها خاموش‌ترین و زیباترین شاهکار خلقت و یکی از بهترین هدایای الهی است؛ تماشای گل و گیاه در هر کشور و هر اجتماع به منزله سنبل شکوه، آرامش خاطر و هدیه ارزنده افراد به یکدیگر است.

شبانیان اضافه کرد: پرورش و نگهداری از گل‌ها به ترفندها، تجربه خاص و اطلاعات پیشرفته علمی و عملی نیاز دارد؛ لذا گلکاری و گل‌داری در دنیای امروز بیشتر از گذشته توسعه یافته است.

وی تاکید کرد: فضاهای سبز از یک‌سو موجب بهبود وضعیت زیست‌محیطی شهرها می‌شود و از سوی دیگر شرایط مناسبی را برای گذران اوقات فراغت شهروندان فراهم می‌کند، علاوه بر این دارای عملکردهای کالبدی نیز است.

مسئول فضای سبز شهرداری بروجن تصریح کرد: اثرات فضای سبز شهر از دیدگاه زیست‌محیطی مواردی همچون کاهش آلودگی هوا، افزایش نفوذپذیری خاک و تأثیر مثبت بر چرخه آب در محیط زیست شهری را شامل می‌شود؛ فضای سبز می‌تواند به طور قابل توجهی دمای هوا را کاهش دهد یا به تلطیف هوا کمک کند.

شبانیان ادامه داد: به منظور بررسی اثرات روانی، اجتماعی و فضای سبز باید گفت که انسان در هر شرایطی روزانه به چند ساعت فضای ساکت و آرام نیاز دارد که فضای سبز می‌تواند این فضا را تأمین کند.

مسئول فضای سبز شهرداری بروجن گفت: بدون تردید ایجاد فضای سبز از دیرباز به لحاظ وابستگی خاص انسان با طبیعت مورد علاقه انسان‌ها بوده است و فضای سبز به عنوان ریه‌های تنفسی شهر جزو نیازهای ضروری است که علاوه بر فراهم کردن مکانی برای گذراندن اوقات فراغت شهروندان، جنبه‌های دیگری همچون زیبایی‌شناختی، افزایش رطوبت نسبی و جذب گردوغبارهای شهر دارد و نبود آنها به معنی نبود سلامت و تندرستی در شهرها است.

شبانیان گفت: فضای سبز شهرها با ایجاد پارک‌ها، شکل دادن به مناطق گردشگری و منظره‌سازی محوطه‌های ویژه می‌تواند نقش مؤثری در شناساندن جاذبه‌های گردشگری و اقتصاد شهرها به ویژه در ایام نوروز داشته باشد.

کد خبر 643039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.