۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
ترافیک بروجن ساماندهی می‌شود

شهردار بروجن گفت: مهم‌ترین هدف راه‌اندازی سامانه متحرک (خودرویی) ثبت تخلفات رانندگی و نظم‌بخشی به ترافیک شهر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمزه‌علی ولییان امروز _ چهارشنبه سوم اسفندماه _ در جلسه با معاونان شهرداری بروجن، اظهار کرد: فعالیت سامانه متحرک (خودرویی) ثبت تخلفات رانندگی در این شهر آغاز شده است. این سامانه خودرویی مجهز به چهار دوربین رنگی مادون قرمز است و ثبت تخلفات رانندگی در سطح شهر را بر عهده دارد.

وی با اشاره به تخلفات قابل ثبت در این سامانه، افزود: سامانه متحرک (خودرویی) مجهز به چهار دوربین ثبت تخلف است.

شهردار بروجن خاطرنشان کرد: توقف ممنوع، توقف مطلقاً ممنوع، توقف در حریم پیاده‌رو، توقف در حریم گذرگاه عابر پیاده، توقف در حریم چهارراه، معاینه نشد فنی، توقف غیرمجاز در ایستگاه تاکسی و چند مورد دیگر از جمله تخلف‌های قابل ثبت از سوی این سامانه است.

ولییان اضافه کرد: نظم‌بخشی به ترافیک شهری مهم‌ترین هدف راه‌اندازی سامانه متحرک (خودرویی) ثبت تخلفات رانندگی در بروجن به‌شمار می‌رود.

شهردار بروجن اضافه کرد: توسعه سامانه‌های هوشمند و نوسازی ناوگان فرسوده از برنامه‌های آینده شهر بروجن است.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی در حوزه به‌روزرسانی تجهیزات، حمل‌ونقل عمومی، جلوگیری از حفاری‌های غیرمجاز، ذخیره‌سازی گازوئیل، نمک و شن، صدور اطلاعیه‌ها، هرس به موقع درختان، هماهنگی جهت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در مواقع نیاز در صورت بارش برف و برف‌روبی و تقسیم وظایف نیروهای ستادی از اقدامات ستاد بحران در ایام بارش برف است.

ولییان ادامه داد: طبق امکانات و وضعیت موجود، شهر بروجن به سه قسمت جغرافیایی تقسیم شد و این مناطق مجهز به امکانات مساوی و مورد نیاز است.

وی اظهار کرد: شهرها به طور فزاینده‌ای در حال رشد و توسعه هستند و می‌توان گفت در دنیای امروز، هوشمندسازی از گسترش شهرها با سرعت بیشتر جلوگیری می‌کند.

شهردار بروجن گفت: اتصالات و شبکه‌های داده می‌تواند به شهرها برای استفاده از فناوری دیجیتال برای پشتیبانی از امور متنوع کمک کند؛ بنابراین رویکرد منطقی این است که مطمئن شویم در آینده زیرساخت‌ها برای پذیرش این وظایف جدید آماده است یا این امکان وجود ندارد.

وی تاکید کرد: فناوری شهر هوشمند به معنای استفاده از ظرفیت‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات برای جمع‌آوری اطلاعات و مدیریت آنها است، به کمک فناوری اطلاعات و منابع موجود، رفاه و حقوق شهروندی بیشتری برای شهروندان فراهم می‌شود.

ولییان اضافه کرد: اموال عمومی اموالی است که با بودجه عمومی کشور و بیت‌المال تهیه و به اداره بخشی از امور جامعه اختصاص داده می‌شود؛ البته هر بخش از اموال عمومی تحت نظارت یکی از دستگاه‌های اجرایی یا نهادهای حاکمیتی اداره می‌شود؛ همه با هم باید در حفظ و نگهداری اموال عمومی شهرمان کوشا باشیم، زیرا اموال عمومی متعلق به عموم شهروندان است و باید برای رفع نیازهای آنها هزینه شود.

کد خبر 643032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.