اقدامات نیروی هوایی ارتش در امدادرسانی به زلزله‌زدگان

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش، با اشاره به اقدامات نهاجا در امدادرسانی به زلزله‌زدگان خوی گفت: نیروی هوایی ارتش در امدادرسانی به زلزله‌زدگان کشورهای ترکیه و سوریه نیز نقش مهمی ایفا کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ خلبان مهدی هادیان درباره اقدامات این نیرو در امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده، اظهار کرد: نیروی هوایی ارتش علاوه بر مأموریت خود در تأمین امنیت پایدار و حفاظت از استقلال و تمامیت ارضی، در حوزه مردم‌یاری نیز به انجام مأموریت می‌پردازد.

وی افزود: حوزه مردم‌یاری شامل امدادرسانی و خدمت به مردم عزیزمان در حوادث و بلایای طبیعی همچنین شیوع بیماری کرونا در سال‌های اخیر بوده است که این موضوع، ظرفیت بالای نیروی هوایی ارتش را نشان می‌دهد.

امیر سرتیپ هادیان ادامه داد: با توجه به دستور فرمانده معظم کل قوا درباره کمک به آسیب‌دیدگان زلزله در سوریه و ترکیه، دو کشور دوست و همسایه، نیروی هوایی با به‌کارگیری انواع هواپیماهای سنگین و انجام تعداد قابل توجهی سورتی پرواز نسبت به حمل و جابه‌جایی بیمارستان صحرایی نیروی زمینی ارتش و کمک‌های کشورمان اقدام و نقش مهمی در امدادرسانی به زلزله‌زدگان این دو کشور ایفا کرد.

جانشین فرمانده نهاجا اضافه کرد: نیروی هوایی ارتش در زلزله خوی نیز در بدترین شرایط آب و هوایی نیز تعداد قابل توجهی پرواز در خصوص امدادرسانی و کمک به مردم مناطق زلزله‌زده انجام داد.

وی گفت: نیروی هوایی ارتش وام‌دار و امانت‌دار شهدای عزیزمان است و با در اختیار داشتن ناوگان قوی در حوزه با سرنشین، بدون سرنشین، ترابری، شکاری، بمب‌افکن و تنوع ناوگان مقتدر پهپادها، امروز نقش بسیار ارزشمندی در حوزه بازدارندگی راهبردی و تأمین امنیت پایدار ایفا می‌کند.

امیر سرتیپ هادیان خاطرنشان کرد: جوانان نخبه نیروی هوایی در کنار پیشکسوتان در مراکز دانشگاهی و علمی و شرکت‌های دانش‌بنیان آماده کار هستند تا مأموریت خود را با قدرت دنبال کنند.

کد خبر 642990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.