شهید شاخص سال ۱۴۰۲ فارس معرفی شد

آیین تجلیل از مهندسان برتر و شهدای مهندس در راستای برگزاری رزمایش ملی تخصصی جهادگران عمران و معماری در شیراز برگزار و در این مراسم، شهید شاخص سال ۱۴۰۲ معرفی شد.

به گزارش ایمنا، سردار یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فجر فارس، در آیین تجلیل از مهندسان برتر و شهدای مهندس، ضمن تبریک اعیاد رجب و شعبان اظهار کرد: هر کجا که خداوند در قلب جای داشته باشد، بشر کارش را درست انجام می‌دهد؛ اگر خدا از قلب برود، هر کاری از دست بشر علیه بشر برمی‌آید.

وی با بیان اینکه همه انسان‌ها به نحوی متکی به خدا هستند، خاطرنشان کرد: در شهری زندگی می‌کنیم که بناهای آن قرن‌ها قدمت دارد.

فرمانده سپاه فجر فارس با اشاره به قدمت بناهای مقدس که با نیت خدایی ساخته شده است، گفت: در بحث مهندسی، کسانی ساختمان می‌سازند که پول بیشتری داشته باشند و مهندس فقط نظارت می‌کند.

وی با بیان اینکه مشکل این روزها در بحث ساخت‌وساز، عوض شدن جای سازنده و مهندس است، ادامه داد: در بحث مهندسی و ساخت بنا، همه چیز دست مهندسان نیست و پیمانکاران نیز آنچنان تخصصی ندارند؛ به همین دلیل بعضی بناها امنیت کافی را ندارند.

بوعلی تصریح کرد: هنر بسیج مهندسان این است که کار را به سمتی ببرد که هر کسی تخصص دارد اختیارات بیشتری داشته باشد تا بناها ایمن شوند.

به گزارش ایمنا، در پایان این مراسم، ضمن قدردانی از خانواده شهید شاخص سال ۱۴۰۱ (شهید روزی‌طلب)، شهید مهندس غلام‌عباس فروزنده به‌عنوان شهید شاخص سال ۱۴۰۲ معرفی شد.

منبع: ایسنا

کد خبر 642933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.