برای افزایش قیمت لوازم خانگی مجوزی صادر نشده است

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: مجوزی برای افزایش قیمت لوازم خانگی و مواد شوینده صادر نشده است و واحدهایی که خودسرانه قیمت‌ها را افزایش داده‌اند ملزم به برگرداندن قیمت‌ها شده‌اند.

به گزارش ایمنا، حسین فرهیدزاده اظهار کرد: امروز _ سه‌شنبه دوم اسفند _ جلسه‌ای برای تنظیم و نظارت بر بازار روزهای پایانی سال و ماه مبارک رمضان تشکیل و درباره مشکلات استان‌ها صحبت شد.

وی افزود: با توجه به برنامه قرارگاه، با یک اقدام مشترک ذیل کمیته اقدام مشترک و با همکاری تعزیرات و اتاق اصناف و وزارت جهاد کشاورزی، تلاش داریم تا بازار را تنظیم و از ظرفیت بازرسان استفاده کنیم.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: با استفاده از ظرفیت‌های ارتباطی مانند سامانه ۱۲۴ برای ثبت شکایات در خدمت مردم هستیم و چنانچه گران‌فروشی اتفاق افتاده است اطلاع‌رسانی شود. ضمن اینکه به‌دنبال ایجاد یک اپلیکیشن برای ایجاد سامانه ۱۲۴ هستیم تا مردم شکایات خود را ثبت و پیگیری و استعلام قیمت کنند.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تصریح کرد: بحث نظارت به تامین و توزیع بستگی دارد و همکاران در وزارت جهاد کشاورزی و صمت در تلاش برای تامین کالاهای اساسی هستند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. بنابراین در حوزه نظارت از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌شود.

وی درباره افزایش قیمت کالاها گفت: تولیدکنندگانی که درخواست افزایش قیمت دارند مستندات را برای ما ارسال و دفاتر صمت و جهاد بررسی می‌کنند. اگر مجوزی برای افزایش قیمت بگیرند، می‌توانند قیمت‌های جدید را اعمال کنند، اما اگر مجوز نگیرند، اجازه افزایش قیمت ندارند.

فرهیدزاده افزود: لوازم خانگی و مواد شوینده مجوزی برای افزایش قیمت دریافت نکرده‌اند و معاونت سرمایه‌ای سازمان حمایت آن واحدهایی را که خودسرانه قیمت‌ها را افزایش داده‌اند احضار کرده و به آن‌ها تذکر داده و ملزم به بازگشت قیمت‌ها به قبل شده‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 642930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.