امیرعبداللهیان بر باز بودن مسیر مذاکرات تاکید کرد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در توضیح نشست این کمیسیون با وزیر امور خارجه گفت: حسین امیرعبداللهیان امروز در این جلسه، با اشاره به دعوت از سلطان عمان برای سفر به تهران، تاکید کرد که مسیر مذاکرات همچنان باز است و تبادل پیام از طریق واسطه‌ها صورت می‌گیرد.

به گزارش ایمنا، ابوالفضل عمویی با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با حضور حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشور، اظهار کرد: امروز آخرین تحولات سیاست خارجی کشورمان بررسی شد.

وی افزود: وزیر خارجه از سفر رئیس‌جمهور و وزرای همراه به پکن گزارشی ارائه کرد که بر اساس آن، با توجه به اینکه دولت چین روابط خود را با جمهوری اسلامی ایران راهبردی می‌داند، رویکرد تقویت ارتباط تجاری با ایران را در دستورکار قرار داده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: بر اساس گفت‌وگوهای انجام‌شده، ۱۹ سند به امضای طرفین رسید که این سندها در حوزه‌های مختلفی ازجمله خودروسازی، فناوری، زیست‌محیطی و همکاری‌ها در حوزه انرژی هسته‌ای در دستورکار بوده و اسناد آن امضا شده است. این اسناد ادامه‌دهنده چشم‌انداز همکاری‌های ۲۵ساله ایران و چین است که سال گذشته میان دولت ایران و چین به امضا رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: جزئیات بخشی از این اسناد به قراردادهایی تبدیل خواهد شد که این قراردادها در همکاری ایران و چین به اطلاع عمومی می‌رسد.

عمویی گفت: بر اساس توضیحات ارائه‌شده، سطح استقبال از هیئت ایرانی در پکن در بالاترین سطح بوده که نشان‌دهنده اهتمام دولت چین به توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم ادامه داد: موضوع مطرح‌شده دیگر در جلسات به مباحث مذاکرات هسته‌ای مربوط بود که امیرعبداللهیان اشاره داشت مسیر مذاکرات همچنان باز است و تبادل پیام از طریق واسطه‌ها صورت می‌گیرد. همچنین درباره تبادل زندانیان این توضیح داده شد که ایران از موضع انسانی به این موضوع توجه کرده و واسطه‌هایی از کشورهای منطقه فعال است.

وی تاکید کرد: آمادگی داریم در صورت تامین خواسته‌های جمهوری اسلامی ایران و اینکه زندانی‌های ایرانی هم آماده بازگشت به کشور شوند، موضوع را دنبال کنیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 642925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.