چالش جدید ونیز؛ گذرگاه‌های بی‌آب و گِل‌آلود نمادین

شهرداری ونیز اکنون با مشکل جدید گذرگاه‌های گِل‌آلود نمادین شهر مواجه شده است که در نتیجه خشکسالی رخ داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به نظر می‌رسد خشکسالی که در تابستان ۲۰۲۲ اروپای غربی را درنوردید، با نسخه‌ای مملو از آسمان آفتابی و دمای غیرعادی ملایم برای زمستان بازگشته است. اگرچه این امر از یک‌سو ترس از کمبود انرژی را که اروپایی‌ها را با توجه به بحران سوخت مرتبط با شرایط ویژه اوکراین گرفتار کرده بود، کاهش داده است اما از سوی دیگر، نگرانی‌های دیگری مبنی بر تأثیر تغییرات اقلیمی بر زندگی شهری را نشان می‌دهد.

چالش خشکسالی جدید ونیز؛ گذرگاه‌های بی‌آب و گِل‌آلود نمادین

برای مثال، شهر ونیز و کانال‌های نمادین آن به جای این‌که دچار مشکل معمول سیل باشند، زمستان امسال شاهد بسترهای خشک کانال و گوندولاهای گیر کرده در گل و لای شده است. این رخداد، عبور و مرور را به ویژه برای تاکسی‌های آبی و آمبولانس‌ها مشکل کرده است.

کارشناسان خاطرنشان می‌کنند که این مشکلات در ونیز به دلیل ترکیبی از عوامل نظیر کمبود باران، فشار زیاد جو، ماه کامل و جریان‌های دریایی است.

زمستان معتدل غیرمعمول می‌تواند برای تابستان آینده دردسر ایجاد کند و چنین امری در حال حاضر، دغدغه مردم شده است. تابستان گذشته، دولت ایتالیا به دلیل موج گرما طولانی مدت که باعث شد سطح شریان اصلی آب «رودخانه پو» به طور خطرناکی پایین بیاید، مجبور شد وضعیت اضطراری اعلام کند. اکنون با وجود زمستان، وضعیت به همان اندازه بد است، زیرا پو ۶۱ درصد آب کمتری نسبت به حالت عادی در این زمان از سال دارد و دلیل آن نبود پوشش کافی برف در کوه‌های آلپ است. مناطق اطراف پو تقریباً یک‌سوم تولید کشاورزی این کشور را تشکیل می‌دهد.

در این میان، سطح آب دریاچه گاردا در شمال ایتالیا به پایین‌ترین حد خود رسیده است و دسترسی به جزیره کوچک سان‌بیاجیو در دریاچه را از طریق یک مسیر در معرض دید ممکن کرده است. به گفته کارشناسان، ۵۰۰ میلی متر آب باران باید در مناطق شمال غربی بازیابی شود و به این ترتیب برای غلبه بر این بحران، نیاز به ۵۰ روز بارش وجود دارد.

چالش خشکسالی جدید ونیز؛ گذرگاه‌های بی‌آب و گِل‌آلود نمادین

کد خبر 642901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.