۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
اهمیت نفت در آینه دیگر کشورها

یک دکترای شیمی آلی گفت: بسیاری از کشورهای دنیا از منابع نفت‌وگاز برخوردار نیستند، به همین دلیل به‌دنبال روش‌های مفیدی در جهت استفاده بیشتر از منابع اندک خود هستند.

حمیدرضا یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اهمیت نفت و مشتقات آن در جوامع صنعتی دنیا، اظهار کرد: امروزه در علم شیمی، نفت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و حتی ضایعات آن نیز بسیار ارزشمند است.

وی افزود: درواقع کیمیاگری که در علم شیمی مورد توجه بشر قرار گرفته است، به این اشاره دارد که بتوانیم از ضایعات و مواد دورریز نهایت استفاده و بهره‌وری را داشته‌باشیم.

این دکترای شیمی آلی ادامه داد: به‌طورمثال زمانی که روغن اتومبیل به اصطلاح می‌سوزد، معمولاً اقدام به تعویض آن می‌کنیم و دیگر اهمیتی به روغن سوخته‌شده نمی‌دهیم، اما کشورهای پیشرفته حتی از روغن سوخته استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: در کشورهای صنعتی و پیشرفته تمام مواد دورریز ازجمله روغن اتومبیل یا روغن ترمز، قطعات و سایر موادی را که از دیدگاه جامعه واقعاً ارزشی ندارد، فرآوری می‌کند و نهایت استفاده را از این مواد می‌برد.

یوسفی با اشاره به اهمیت ضایعات نفتی گفت: درواقع بسیاری از کشورهای دنیا از منابع نفت و گاز برخوردار نیستند، به همین دلیل به دنبال روش‌های مفیدی در جهت استفاده بیشتر از منابع اندک خود هستند.

وی افزود: درحال‌حاضر کشورهای بسیاری در حوزه نفت و استفاده از مشتقات آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند که ازجمله آن‌ها می‌توان به انگلستان، آلمان و مالزی اشاره کرد؛ این کشورها برای صنایع نفتی خود چشم‌اندازهای چند ۱۰ ساله در نظر گرفته‌اند.

کد خبر 642898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.