محور ارتباطی باغبهادران نیازمند تقویت تجهیزات راهداری و پلیس راه است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در هفته‌های گذشته، یخ‌زدگی باعث ایجاد ترافیک سنگین و اختلال در عبورومرور شده بود. از این رو بر ایجاد راهدارخانه، تقویت امکانات و تجهیزات راهداری، تقویت نیروی پلیس و نیروهای راهداری تاکید شد تا در راستای رفع مشکلات و بازگشایی مسیرها اقدام شود.

منصور شیشه‌فروش در حاشیه نشست شورای مدیریت بحران شهرستان لنجان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در این جلسه، عملکرد دستگاه‌های این شهرستان در روزهای اخیر به‌دلیل بارش برف و باران و مشکلاتی که با آن‌ها مواجه بودیم بررسی شد.

وی افزود: به‌دلیل بارش برف و باران در محور باغبهادران شاهد لغزندگی جاده‌ها بودیم. در هفته‌های گذشته نیز، یخ‌زدگی باعث ایجاد ترافیک سنگین و اختلال در عبورومرور شده بود. از این رو بر ایجاد راهدارخانه، تقویت امکانات و تجهیزات راهداری، تقویت نیروی پلیس و نیروهای راهداری تاکید شد تا بتوانند در راستای رفع مشکلات و بازگشایی مسیرها به‌موقع اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: با توجه به خسارت‌هایی که دراثر سیلاب به بخش‌های کشاورزی، اماکن مسکونی و تاسیسات شهری وارد شده است، مقرر شد دستگاه‌های اجرایی برآورد و ارزیابی‌های اولیه را انجام دهند تا گزارش‌ها به تهران ارسال شود و بتوانیم در راستای بازسازی و جبران خسارت‌های به‌وجودآمده اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی اضافه کرد: استفاده از بیمه حوادث در راستای جبران خسارت، از دیگر مباحثی بود که در این نشست بر آن تاکید شد.

شیشه‌فروش ادامه داد: پس از بارش باران در فولادشهر به‌دلیل بالازدگی آب در دو مجتمع ساختمانی، آب از پارکینگ این مجتمع‌ها خارج شد و بلافاصله مدیریت بحران شهرستان تشکیل جلسه داد و امروز گزارش‌ها جمع‌بندی و مقرر شد که در اسرع وقت، با همکاری شهرداری و شرکت عمران فولادشهر، طرح مطالعاتی برای ایمن‌سازی این دو مجتمع انجام شود.

وی اضافه کرد: برای رفع مشکل بالازدگی آب در این دو مجتمع، مقرر شد اجرای طرح‌هایی ازجمله احداث کانال زهکش و طرح‌های مطالعاتی‌ای که امور آب و مشاور درباره آن اعلام نظر خواهند کرد، ظرف مدت یک هفته جمع‌بندی و عملیاتی شوند. تا آن زمان آب با استفاده از تجهیزات پمپ و دیگر سیستم‌های موردنیاز تخلیه خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: سازمان نظام مهندسی و اداره کل راه و شهرسازی نیز در زمینه ایستایی ساختمان بررسی‌های ویژه و پایش‌های لازم را انجام داده‌اند که تاکنون مشکل خاصی وجود نداشته است و ساکنان این دو مجتمع مسکونی این اطمینان را داشته باشند که در آینده‌ای نزدیک، جمع‌آوری آب‌ها و رفع خطر انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اداره منابع طبیعی شهرستان لنجان نیز باید برای بلندمدت طرح آبخیزداری فولادشهر را که بخشی از آن مطالعه شده است، در دستورکار قرار دهد و اجرایی کند.

کد خبر 642893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.