تامین فضای پارکینگ در هسته مرکزی شهر قم

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ مردمی شهرداری قم از اجرای پروژه تامین پارکینگ خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این طرح، ۳۷۱ واحد پارکینگ به ظرفیت پارکینگ‌های شهر به‌خصوص در هسته مرکزی اضافه شده است.

علی رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به بهره‌برداری از پارکینگ عمومی و مجتمع تجاری سرای چارسو در ششمین گام اجرای مرحله جدید طرح قم در مسیر تحول، اظهار کرد: این پروژه به صورت مشارکتی با همکاری بخش خصوصی از سال ۱۳۹۷ آغاز شد و با انجام تملکات و آزادسازی املاک در مسیر، این پروژه در آستانه بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی میزان عرصه پروژه را ۴۵۰۰ متر مربع و مساحت زیربنا را حدود ۱۵ هزار مترمربع دانست و افزود: از این میزان زیربنا، ۱۹۸۸ متر مربع زیربنای تجاری و خدماتی و بیش از ۱۳ هزار متر مربع زیربنای پارکینگ است.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت مردمی شهرداری قم با بیان اینکه هدف از اجرای این پروژه تأمین پارکینگ در هسته مرکزی است، خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این پروژه، ۳۷۱ واحد پارکینگ به ظرفیت پارکینگ‌های شهر به ویژه هسته مرکزی اضافه شده است.

رمضانی با بیان اینکه پارکینگ‌های این پروژه در سه طبقه منفی تأمین شده است، تصریح کرد: طبقه همکف به انضمام حیاط مرکزی، ۱۵۵۰ متر مربع به همراه ۴۳۸ متر مربع فضای خدماتی است و رستوران در طبقه اول واقع شده است.

وی با تأکید بر اینکه میزان آورده شهرداری تأمین زمین، عوارض و پروانه است، اضافه کرد: سهم سرمایه‌گذار طراحی و احداث پروژه بوده است.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت مردمی شهرداری قم حجم سرمایه‌گذاری در این پروژه را ۲,۵۰۰ میلیارد ریال دانست و ادامه داد: هشت قطعه ملک واقع در محدوده پروژه بابت طرح پارکینگ تملک و آزادسازی شده است.

رمضانی با اشاره به ویژگی‌های شاخص این پروژه گفت: ایجاد پارکینگ عمومی در هسته مرکزی شهر، اجرای معماری اسلامی-ایرانی، بهره‌گیری از ساخت نماهای تاریخی و فرهنگی و کمک به احیای بافت فرسوده شهر از ویژگی‌های این پروژه است.

کد خبر 642887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.