سهم ۷۰درصدی آلاینده‌های متحرک در آلودگی هوای مشهد

سرپرست شهرداری مشهد گفت: ٧٠ درصد از آلودگی هوای مشهد ناشی از آلاینده‌های متحرک است.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، جواد اصغری در آیین رونمایی از اتمام فرایند تعمیر اساسی یازده دستگاه واگن خط یک قطار شهری مشهد اظهار کرد: همه ما درباره شهر زیست‌پذیر زیاد شنیده‌ایم. یکی از شاخصه‌های مهم در تحقق این شهر موضوع حمل‌ونقل است که در مشهد به این موضوع بیشتر توجه شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از انواع مهم حمل‌ونقل شهرها ریلی است، افزود: دو خط از چهار خط ریلی متروی مشهد در حال فعالیت است که اثرات مشخصی در موضوع زیست شهری دارد. موضوع هوای پاک نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ به گونه‌ای که قانون آن مصوب و ابلاغ شده است.

سرپرست شهرداری مشهد با بیان اینکه ٧٠ درصد از آلودگی هوای مشهد ناشی از آلاینده‌های متحرک است، ادامه داد: مسیرهای دوچرخه و ایجاد زیرساخت‌های آن بسیار حائز اهمیت است که در حال توسعه آن هستیم.

وی گفت: تردد خودروهای تک‌سرنشین در سطح شهر زیاد است و هرچه پلیس راهور اقدامات انضباطی انجام دهد، اما ما نیاز به کار فرهنگی داریم. همچنین دانشگاه باید در حل این مسائل به این حوزه کمک کند.

اصغری تصریح کرد: مراسم امروز هم یکی از اقدامات مشترک مدیریت شهری و دانشگاه بوده و ۶۰ سند همکاری میان دانشگاه علم و صنعت و فردوسی منعقد شده و نتایج بسیار خوبی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط تحریم‌های ظالمانه صرفه‌جویی‌های خوبی در حوزه حمل‌ونقل ریلی صورت گرفته است.

کد خبر 642879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.