تاثیر مثبت تشکیل مرکز مبادله طلا و ارز بر بورس

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: آغاز به کار مرکز مبادله طلا و ارز با ارائه سیگنال مثبت به بورس منجربه رشد قابل توجه آن در روز گذشته شد.

سیاوش وکیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره آغاز به کار مرکز مبادله طلا و ارز، اظهار کرد: این اقدام بانک مرکزی به بورس سیگنال داده که محدودیت‌های بازگشت ارز صادراتی به قیمت نیما برای شرکت‌های بورسی برداشته شده است.

وی افزود: بنابراین بورس در روز گذشته روند مثبتی را در پیش گرفت و رشد کرد.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: اگر محدودیت‌های بازگشت ارز صادراتی برداشته شود، سودآوری شرکت‌های صادرات‌محور ازجمله پتروشیمی‌ها تغییر قابل توجهی خواهد داشت.

وکیلی تصریح کرد: امید است با تصمیمات بانک مرکزی شاهد ادامه روند مثبت بازار سرمایه باشیم.

به گزارش ایمنا، از ساعت ۱۱ صبح روز گذشته _سه‌شنبه دوم اسفندماه_ مرکز مبادله طلا و ارز ایران رسماً آغاز به کار می‌کند. پس از آنکه طی هفته‌های اخیر، نرخ ارز نوسان شدیدی را ثبت کرده و به رکوردهای تاریخی رسیده، این مهم به مرحله اجرا درآمده است.

در این مرکز تأمین ارز ۶۸ نوع قلم خدماتی انجام خواهد شد؛ مردم برای دریافت این ارز باید به کارگزاری‌های معرفی شده توسط بانک مرکزی مراجعه کنند تا در زمان مشخصی ارز خود را دریافت کنند. در آینده، صرافی‌های بانکی و تضامنی نیز به این کارگزاری‌ها اضافه خواهد شد.

طبق تصمیم جدید بانک مرکزی، برای مسافرت‌های زمینی ۳۰۰ یورو و مسافرت‌های هوایی ۵۰۰ یورو اختصاص داده شده است؛ ارز مسافرتی پشت گیت فرودگاه‌ها به مسافران تحویل داده خواهد شد.

همچنین بانک مرکزی در جدیدترین سیاست ارزی بانک مرکزی خود، ارز را برای فروش با کارت ملی در اختیار صرافی‌ها قرار نمی‌دهد؛ البته صرافی‌ها می‌توانند از منابع داخلی خودشان در همان سرفصل ارز از مردم بخرند و به مردم بفروشند.

کد خبر 642846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.