ضرورت فرهنگ‌سازی برای حفظ محیط زیست از دوران کودکی

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال‌وبختیاری گفت: آموزش‌های پایه‌ای در سنین کودکی می‌تواند با تغییر نگرش افراد به فرهنگ تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید یوسف‌پور امروز _‌سه‌شنبه دوم اسفند_ در آئین افتتاح دومین خانه محیط‌زیست در چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: آموزش‌های پایه‌ای در سنین کودکی می‌تواند با تغییر نگرش افراد به فرهنگ تبدیل شود.

وی افزود: ایجاد رفتار محیط‌زیستی در کودکان با استفاده از ظرفیت‌های هنری و فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان می‌تواند زمینه‌ساز تحولات بزرگ آینده، در محیط زیست شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: اکنون ویران کردن جنگل‌ها، فرسایش خاک، پیشروی کویر و کاهش زمین‌های کشاورزی، تهی شدن دریاها از ذخایر آبزی، بهره‌برداری بی‌رویه از منابع معدنی، انقراض گونه‌های گیاهی و جانوری، آلودگی هوا، آب و خاک از شناخته‌شده‌ترین جنبه‌های ویرانی و آلودگی سیاره زمین به شمارمی‌رود.

وی ادامه داد: بین موجودات زنده، انسان بیشتر از موجودات دیگر، در محیط زیست خود دگرگونی ایجاد می‌کند و سبب شکل‌گیری انواع آلودگی‌ها می‌شود، علت بسیاری از بلاهای طبیعی هم فعالیت‌های انسان در دگرگون کردن محیط زیست است.

یوسف‌پور اظهار کرد: دامنه آلودگی هوا از مناطق صنعتی و فراز شهرها و کشورها فراتر رفته و لایه‌های زیستی زمین را هدف قرار داده است؛ آلودگی آب به یک مشکل جهانی تبدیل شده است و حجم ترکیبات سمی که به صورت فاضلاب در زمین تزریق می‌شود، روزبه روز افزایش می‌یابد، نکته قابل توجه در این موارد اثراتی است که روی سلامتی انسان‌ها می‌گذارد. هوا، آب و خاک مهم‌ترین منابع زیستی هستند که آلودگی هریک از آنها به طور مستقیم بر مجموعه زیستمندان روی کره زمین اثر می‌گذارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: وقتی از آموزش محیط زیست صحبت می‌کنیم، شاید تصویری که در ذهن همه نقش می‌بندد، هوای پاک و منظره زیبایی است که به‌وسیله درختان شکل‌گرفته است؛ یادآوری این نکته به کودکان بسیار ضروری است که بدون وجود جنگل و درخت‌ها، زندگی ما نیز مختل می‌شود.

وی ادامه داد: آگاهی درباره زمین اهمیت خیلی زیادی دارد، زیرا تمام آنچه که ما به عنوان محیط زیست می‌شناسیم، در زمین قرار گرفته است.

کد خبر 642831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.