پاسخ سفارت ایران در کویت به کاردار آمریکا درباره جنگ اوکراین

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کویت، طی بیانیه‌ای در پاسخ به ادعای کاردار آمریکا در این کشور، اعلام کرد که تهران به هیچ‌کدام از طرفین جنگ روسیه و اوکراین، هیچ سلاحی برای استفاده نداده و همیشه از راهکار سیاسی برای رفع مشکلات حمایت کرده است.

به گزارش ایمنا، سفارت جمهوری اسلامی ایران در کویت، عصر دوشنبه _سی‌ام بهمن در بیانیه‌ای به ادعای کاردار آمریکا در کویت درباره جنگ اوکراین و ادعای نقش ایران در آن واکنش نشان داد و اعلام کرد: موضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص این بحران از ابتدا مشخص بوده است و تهران از راهکار سیاسی حمایت می‌کند.

کاردار آمریکا در کویت در مصاحبه‌ای مطبوعاتی، بار دیگر ادعای کشورش و برخی کشورهای غربی در خصوص اقدام ایران به صادرات سلاح به روسیه را تکرار کرده است.

روزنامه القبس در این‌باره نوشت: سفارت جمهوری اسلامی ایران در کویت در بیانیه‌ای درباره جنگ روسیه و اوکراین تاکید کرد که تهران هیچ‌گونه سلاحی به هیچ‌یک از طرف‌های درگیر جنگ نداده است. موضع ایران از همان آغاز بحران اوکراین واضح و شفاف بود؛ موضع ایران بر پایه حفظ حاکمیت اوکراین و لزوم حل درگیری از طریق کانال‌ها و راه‌حل‌های سیاسی و حمایت نکردن از طرف‌های درگیر جنگ است.

در بخشی از این بیانیه آمده است که تمام همکاری‌های ایران با کشورهای دیگر در زمینه دفاعی بر اساس حقوق و معاهدات بین‌المللی است و تهران از راه‌حل‌های سیاسی حمایت می‌کند.

سفارت تهران در کویت تاکید کرد: ایران بارها از طرف اوکراینی خواست که اسناد و ادله ادعای خود را بدهد یا یک کمیته فنی و نظامی برای تحقیق در این زمینه تشکیل دهد اما کی‌یف با این امر موافقت نکرد و تا کنون هیچ سندی نداده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 642788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.