موفقیت‌ در حوزه هوافضا «یک‌شبه» حاصل نمی‌شود

یک پژوهشگر علوم فضایی گفت: زمانی که کشوری می‌تواند در یکی از زمینه‌های فضایی به موفقیت دست‌ یابد و مانند ایران موفق به پرتاب ماهواره شود، نتیجه بیش از ۱۰ سال تلاش و برنامه‌ریزی است.

عمران مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اهمیت پیشرفت‌های حوزه هوافضا، اظهار کرد: نکته حائز اهمیت در بررسی دستاوردها و پیشرفت‌های حوزه هوافضا زمان بسیاری است که صرف برنامه‌ریزی پروژه‌های فضایی می‌شود.

وی افزود: زمانی که به پیشرفت بشر در حوزه هوافضا و فناوری‌های مرتبط با این حوزه نگاه کنیم، شاهد دستاوردهایی در زمینه ارسال ماهواره‌هایی مانند امید هستیم؛ باید بدانیم که این دستاوردها نیازمند علم و تکنولوژی است که نمی‌توان در مقطع زمانی کوتاهی بدان دست یافت.

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: زمانی که کشوری می‌تواند در یکی از زمینه‌های فضایی به موفقیت دست‌یابد و مانند ایران موفق به پرتاب ماهواره شود، نتیجه بیش از ۱۰ سال تلاش و برنامه‌ریزی است.

وی تاکید کرد: معمولاً موفقیت‌های حوزه هوافضا در بازه زمانی کوتاهی نشان داده می‌شود، اما در پیش‌زمینه این مأموریت‌ها سال‌ها تلاش نهفته است.

وی با اشاره به فعالیت دیگر کشورها در حوزه هوافضا ادامه داد: این مسئله در تمام کشورهای جهان وجود دارد و همواره باید به این نکته توجه داشته‌باشیم که موفقیت‌های بشر در حوزه‌های مختلف هوافضا، موضوعی نیست که در مدت زمان کوتاهی به دست آید.

مرادی افزود: زمانی که بشر می‌تواند در زمینه سفر به ماه یا سیاراتی مانند مریخ به موفقیت‌های بزرگ دست‌یابد؛ درواقع به موضوعی دست‌یافته که پیش‌زمینه‌ای چند ساله دارد و ریشه‌های آن ممکن است به دوران تحصیلات ابتدایی مربوط باشد.

کد خبر 642661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.