پایان ارزیابی خسارت/ زلزله ۳۸۴ هزار واحد مسکونی ترکیه را تخریب کرده است

وزارت شهرسازی، محیط‌زیست و تغییرات اقلیم ترکیه از پایان عملیات ارزیابی خسارت در مناطق زلزله‌زده جنوب این کشور خبر داد و اعلام کرد که زلزله ۳۸۴ هزار و ۵۴۵ واحد مسکونی را در یازده استان ترکیه تخریب کرده است.

به گزارش ایمنا، وزارت شهرسازی، محیط‌زیست و تغییرات اقلیم ترکیه امروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: این میزان واحد مسکونی در ۱۰۵ هزار و ۷۹۴ ساختمان و بنا قرار داشته که دچار خسارت سنگین و تخریب شده یا نیاز به تخریب فوری دارد.

به اعلام این مرجع، ۱۳۳ هزار و ۵۷۵ واحد مستقل در ۲۴ هزار و ۴۶۴ ساختمان واقع در یازده استان زلزله‌زده در جنوب ترکیه دچار آسیب و خسارت متوسط و یک میلیون و ۹۱ هزار و ۷۲۰ واحد مستقل در ۲۰۵ هزار و ۸۶ ساختمان نیز دچار آسیب و خسارت جزئی شده است.

وزارت شهرسازی، محیط‌زیست و تغییرات اقلیم ترکیه همچنین اعلام کرد: در مناطق زلزله‌زده، ۳ میلیون و ۲۷۳ هزار و ۶۰۵ واحد مستقل در ۸۳۰ هزار و ۷۸۳ ساختمان توسط گروه‌های تخصصی شامل ۷ هزار و ۳۲۸ کارشناس و ۴۰۰ استاد از ۲۰ دانشگاه فنی در محدوده مطالعات و بررسی ارزیابی خسارت قرار گرفته است.

بنا بر اعلام این مرجع، در آدانا، آدی‌یامان، دیاربکر، الازیغ، غازی آنتپ، قهرمان ماراش، مالاتیا، هاتای، کیلیس، عثمانیه و شانلی اورفا درمجموع ۲۰ هزار و ۶۶۲ ساختمان و ۷۱ هزار و ۵۲ بخش مستقل تخریب شده است.

مراد کوروم، وزیر شهرسازی، محیط‌زیست و تغییرات اقلیم ترکیه، امروز اظهار کرد: موسسات تخصصی هم علاوه بر ارزیابی خسارت، مطالعات زمین‌شناختی و چگونگی ساخت شهرک‌های جدید در مناطق زلزله‌زده را با چشم‌انداز اسکان ۵۰ تا ۱۰۰ سال آینده آغاز کرده‌اند و به‌زودی عملیات ساخت ۳۰ هزار واحد در این مناطق شروع خواهد شد.

کد خبر 642645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.