نیروی زمینی ارتش به‌صورت گسترده در مرزهای کشور مستقر است

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش به‌صورت گسترده در مرزهای کشور مستقر است، گفت: نیروی زمینی ارتش هر جایی که نیاز بوده با تجهیزات و امکانات کامل حضور پیدا کرده است.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ نوذر نعمتی در بیست‌ویکمین دوره تئوری هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی اظهار کرد: نیروی زمینی ارتش یکی از نیروهایی است که از تنوع تجهیزات و رسته‌ها و تخصص‌ها برخوردار است و انواع تخصص‌ها را در مهندسی رزمی داریم.

وی با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش به‌صورت گسترده در مرزهای کشور مستقر است، ادامه داد: در نیروی زمینی، تیپ‌های متعددی همچون واکنش سریع، توپخانه، مراکز آموزشی متعدد، پایگاه‌های هوانیروز، سایبر، آمادی و ... داریم و ساختار نیروی زمینی به گونه‌ای است که در همه نقاط کشور حضور دارد.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه یگان‌های ما در همه معابر وصولی منتهی به مرکز و مراکز استان‌ها استقرار دارند، یادآور شد: نیروی زمینی هر جایی که نیاز بوده با تجهیزات و امکانات کامل حضور یافته است و خانواده‌های کارکنان محترم نقش ویژه‌ای در ماموریت‌های نیروها دارند.

امیر سرتیپ نعمتی با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش مراکز فرهنگی متعددی دارد، افزود: ما در نیروی زمینی ارتش، ۱۶ مرکز عمده آموزشی‌فرهنگی داریم که از ظرفیت زیاد آموزشی برخوردارند.

وی با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش از انواع توپخانه‌ها، موشک‌های ضدزره و پهپادها برخوردار است، تاکید کرد: نیروی زمینی ارتش بنا به ماموریت ذاتی، تهدیدات را رصد می‌کند و در مناطق ماموریتی مستقر می‌شود.

وی درباره اقدامات نیروی زمینی ارتش در بلایای طبیعی اظهار کرد: نیروی زمینی ارتش در حوادث و بلایای طبیعی جزو اولین نیروهایی بوده که به یاری مردم عزیزمان شتافته است.

امیر سرتیپ نعمتی ادامه داد: ۱۲ فروند از بالگردها و خودروهای سنگین نیروی زمینی ارتش با تجهیزات کامل مشغول امدادرسانی و کمک به مردم عزیزمان در استان‌های خوزستان، اصفهان و چهارمحال و بختیاری هستند. همچنین در زلزله شهرستان خوی، بیمارستان صحرایی نیروی زمینی ارتش در منطقه مستقر شد و نیروهای ما با امکانات و تجهیزات کامل برای آواربرداری و کمک به مردم عزیزمان در مناطق زلزله‌زده خدمت کردند.

امیر سرتیپ نعمتی با بیان اینکه از اولین کشنده فوق سنگین بومی به‌زودی رونمایی می‌کنیم، خاطرنشان کرد: در نیروی زمینی ارتش، قطعات بالگردی را خودمان تولید می‌کنیم و در هوانیروز نیز، بالگردهای هوانیروز حاضر به کار هستند و ۱۲۵ ساعت مداومت پروازی داریم.

وی با بیان اینکه یگان مجهز و خوبی در حوزه سایبر و جنگال داریم، یادآور شد: اگر این تحرکات نباشد، نمی‌توانیم در جنوبی‌ترین نقاط ترکیه بیمارستان صحرایی برپا کنیم.

کد خبر 642637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.