حمایت اتحادیه آفریقا از فلسطین

اتحادیه آفریقا در پایان دوره نشست‌های خود بر حمایت کامل از ملت فلسطین در مبارزه مشروع خود علیه اشغالگری و استعمار رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

به گزارش ایمنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، سران اتحادیه آفریقا در پایان سی‌وششمین دوره نشست‌های خود در آدیس‌آبابا، ادامه مخالفت رژیم صهیونیستی با طرح‌ها و درخواست‌های مکرر رهبری فلسطین و جامعه بین‌المللی برای شرکت در مذاکرات مسالمت‌آمیز را محکوم کردند.

این اتحادیه بر حمایت خود از درخواست محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، از دبیرکل سازمان ملل برای ایجاد یک طرح بین‌المللی به‌منظور پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطین تاکید کرد.

این اتحادیه بر جایگاه و مرکزی بودن مسئله عادلانه فلسطین و ثبات موضع آن تاکید کرد و از کشورهای عضو خواست به حمایت از مسئله فلسطین ادامه دهند.

سران اتحادیه آفریقا از موافقت مجمع عمومی سازمان ملل با درخواست از دادگاه لاهه برای صدور حکمی درباره اشغالگری رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی استقبال و بر حمایت خود از تلاش فلسطین برای درخواست عضویت کامل در سازمان ملل تاکید کردند.

این اتحادیه از کشورهای عضو خواست به وضعیت تاریخی قدس احترام بگذارند.

اتحادیه آفریقا هرگونه تصمیم رژیم صهیونیستی درباره اعمال قوانین را باطل خواند و اقدامات استعمارگرانه این رژیم و سیاست اعدام و بازداشت و بدرفتاری با اسرای فلسطینی را محکوم کرد.

اتحادیه آفریقا تجاوز مکرر رژیم صهیونیستی به نوار غزه را محکوم و از وخامت اوضاع اقتصادی و انسانی ابراز نگرانی کرد.

کد خبر 642628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.