ضرورت توجه به اصول آموزش همگانی برای رسیدن به جامعه‌ای تاب‌آور

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در قالب طرح همتا حدود ۱۷ هزار و ۹۲۰ دانش‌آموز در استان زنجان تحت آموزش‌های همگانی امداد و کمک‌های اولیه قرار می‌گیرند.

سیدقاسم موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف هلال احمر، آموزش همگانی و اجتماع‌محور است که در همین راستا حساس‌سازی آحاد مردم به ویژه کودکان و نوجوانان و ارتقای سطح آمادگی آنها در برابر مخاطرات اهمیت قابل توجهی دارد.

وی ادامه داد: علاوه‌بر اینکه برنامه ملی، دادرس (دانش‌آموز آماده در روزهای سخت) که یکی از برنامه‌های اثرگذار جمعیت هلال احمر در مدارس محسوب می‌شود، برای توجه به اصول آموزش همگانی برای جریان‌سازی و نیل به جامعه‌ای تاب‌آور در مواجهه با مخاطرات و حرکت به سمت فعالیت‌های مبتنی بر نیاز محلی ضروری است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: با توجه به اینکه طیف گسترده دانش‌آموزان در مدارس، طرحی به نام همتا (هر مربی، تربیت ۱۱۲ عضو آماده) بر اساس الگوی آموزش همتایان در مدارس استان را اجرا خواهیم کرد.

وی افزود: براساس طرح همتا، شبکه‌سازی آموزش دانش‌آموزان، بر اساس الگوی آموزش همگانی انجام خواهد شد و در قالب طرح همتا حدود ۱۷ هزار و ۹۲۰ دانش‌آموز در استان زنجان تحت آموزش‌های همگانی امداد و کمک‌های اولیه قرار می‌گیرند.

موسوی خاطرنشان کرد: این تعداد دانش‌آموزان با همکاری ۱۶۰ مربی در قالب ۶۰۴ دوره آموزش خواهند دید و از دانش‌آموزان آموزش‌دیده برای آموزش سایر دانش‌آموزان نیز استفاده می‌شود.

کد خبر 642597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.