راه‌اندازی مجتمع گرمخانه و غربالگری شهرداری

شهردار کاشان از راه‌اندازی مجتمع گرمخانه و غربالگری با هدف جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن بخشنده‌امنیه در آئین افتتاح و بهره‌برداری از مجتمع گرمخانه و غربالگری شهرداری کاشان، اظهار کرد: این محل به مساحت ۱۲۰۰ مترمربع محوطه و ۱۷۰ مترمربع ابنیه شامل گرمخانه، اتاق غربالگری، تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، ۲۱ تخت و پتو بوده که ظرفیت آن قابلیت افزایش تا ۳۰ تخت است.

وی اعتبار اجرای این پروژه را ۱۲ میلیارد ریال دانست و افزود: ایجاد این مجموعه که برای آقایان و بانوان به صورت مجزا احداث می‌شود، بر اساس مصوبه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.

شهردار کاشان خاطرنشان کرد: مددجویان بر اساس نوع آسیب اجتماعی اعم از اعتیاد و بی‌خانمانی در این مجموعه‌ها اسکان داده یا به دستگاه‌های مربوطه به منظور دریافت خدمات درمانی و اجتماعی ارجاع و معرفی می‌شوند.

بخشنده‌امنیه با انتقاد از مغفول ماندن این موضوع طی دوره‌های گذشته، تاکید کرد: وجود چنین مراکزی علاوه بر وظیفه قانونی و حاکمیتی، یک رسالت انسانی و اخلاقی نیز به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: راه‌اندازی این مجموعه‌ها می‌تواند شاخص‌های اجتماعی به ویژه امنیت عمومی شهر را ارتقا دهد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین سید سعید حسینی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با بیان اینکه گرمخانه و مرکز غربالگری می‌تواند مقدمه علاج آسیب‌های اجتماعی باشد، تصریح کرد: افتتاح و بهره‌برداری از گرمخانه و مرکز غربالگری شهرداری کاشان اقدامی بزرگ است، از شهردار و متولیان احداث این مجموعه قدردانی کرد.

وی با تأکید بر اینکه دامان خانواده بستر اصلی پرورش هر فردی است، گفت: بر اساس آموزه‌های دینی، محل رشد و پرورش هر فرد قبل از ورود به جامعه، خانواده است و اگر خانواده به هر دلیل دچار آسیب شد و شخصی نتواند در این محیط ارزشمند زندگی کند باید از او برای بازگشت دوباره به این کانون انسان‌ساز مراقبت شود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان افزود: با راه‌اندازی این مرکز زمینه بازگشت سالم مددجویان به این دامان پرمهر فراهم می‌شود.

حسینی با بیان اینکه مقدمه این فرآیند بازگشت به کانون گرم خانواده است، تاکید کرد: پس از این مرحله، باید سایر دستگاه‌های فرهنگی و درمانی مانند دانشگاه، بسیج، اداره تبلیغات اسلامی و بهزیستی شرایط را برای حفظ و پایداری این بازگشت سلامت مهیا کنند.

نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان با اشاره به «ارتقای اجتماعی» به عنوان یکی از مطالبات مقام معظم رهبری در حکم انتصاب وی، تأکید کرد: راه‌اندازی این مجموعه می‌تواند در راستای تحقق این مطالبه و علاج آسیب‌های اجتماعی سودمند باشد.

کد خبر 642592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.