آغاز فعالیت طرح ساماندهی ترافیک پایان سال

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان از آغاز اجرای طرح ساماندهی ترافیک پایان سال خبر داد و گفت: با نزدیک شدن به ایام پایان سال و حضور شهروندان در هسته مرکزی شهر برای خرید مایحتاج خود، تسهیلاتی برای ترغیب شهروندان جهت استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی فراهم شده است.

به گزارش ایمنا، حسین حق‌شناس با اشاره به ترافیک سطح شهر در روزهای پایان سال اظهار کرد: با ورود به ماه پایانی سال، شهروندان در حال آماده‌شدن برای استقبال از فصل بهار و سال جدید هستند و به همین دلیل افزایش ترددها را برای خرید مایحتاج شب عید شاهد هستیم.

وی افزود: امیدواریم با اجرای تمهیدات لازم توسط مدیران شهری و رعایت نکات راهنمایی و رانندگی توسط شهروندان، تا پایان سال جاری از ترافیک روان و ایمنی در شهر اصفهان برخوردار باشیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان تصریح کرد: از ابتدای اسفند فعالیت پارکینگ‌های سطح شهر از ساعت ۸:۰۰ تا ۲۴:۰۰ است، اما از شهروندان درخواست می‌شود با توجه به محدودیت ظرفیت پارکینگ‌ها به‌خصوص برای حضور در هسته مرکزی شهر و مراکز خرید از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند تا باعث پارک دوبل خودرو و تشدید ترافیک سطح شهر نشوند.

وی افزود: شهروندان می‌توانند از پارک‌سوارهایی که در پایانه‌های کاوه، عاشق‌آباد و صفه در نظر گرفته شده است، استفاده کنند و خودروی خود را پارک و با آسودگی خاطر با مترو و اتوبوس به مراکز مراجعه کنند و در کاهش ترافیک ایام پایانی سال کمک حال مدیریت شهری باشند.

حق‌شناس با اشاره به افزایش فعالیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی در روزهای پایانی سال خاطرنشان کرد: در راستای استفاده شهروندان از وسایل حمل‌ونقل عمومی در مسیرهای شهر اصفهان، از ابتدای اسفند ناوگان مترو از ساعت ۶:۳۰ تا ۲۲:۰۰ فعال است و ناوگان اتوبوسرانی از ساعت ۶:۰۰ تا ۲۲:۳۰ به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

وی افزود: بر اساس تصمیم اتخاذ شده، پارکینگ‌هایی از ظرفیت مدارس و فضاهای باز به ظرفیت پارکینگ‌های عمومی سطح شهر افزوده می‌شود و اکیپ‌هایی با همراهی پلیس راهور در معابر اصلی بر باز بودن معابر و رفع گلوگاه‌های ناشی از پارک دوبل نظارت می‌کنند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: از شهروندان تقاضا می‌شود برای احترام به حق عبور و مرور شهروندان، از پارک دوبل در معابر اصلی پرهیز کنند، زمان سفرهای خود را در ساعات غیراوج قرار دهند و حتی‌المقدور از نزدیک محل سکونت خود خرید کنند.

کد خبر 642589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.