پیگیری‌ها برای پرداخت عوارض آلایندگی پس از ۱۳ ماه به نتیجه رسید

رئیس شورای اسلامی شهرستان مبارکه گفت: موضوع پرداخت عوارض آلایندگی به شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان مبارکه پس از ۱۳ ماه پیگیری همه‌جانبه به نتیجه رسید.

سیدامین موسوی‌مبارکه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: عوارض آلایندگی از ۱۳ ماه گذشته تاکنون به شهرداری‌های شهرستان مبارکه پرداخت نشده بود و همین امر شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را با مشکل جدی مواجه کرده بود.

وی افزود: جلسه‌های استانی و شهرستانی خوبی طی سه هفته گذشته در این زمینه با مدیرکل امور مالیاتی استان و معاون استاندار اصفهان برگزار شد و این پیگیری‌ها در حال رسیدن به نتایج خوبی است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان مبارکه با بیان اینکه آلایندگی صنایع بر آب و خاک شهرها و روستاهای اطراف تأثیر منفی گذاشته است، ادامه داد: سامانه‌ای با مشارکت اداره کل امور مالیاتی و سازمان حفاظت محیط زیست در این زمینه طراحی و تعریف شده است.

وی خاطرنشان کرد: هفته گذشته با ابلاغ مدیرکل دفتر امور شهری استانداری اصفهان به اداره کل امور مالیاتی استان مقرر شد که این عوارض به صورت علی‌الحساب و با مبلغ ۰.۵ درصد پرداخت شود.

موسوی‌مبارکه با اشاره به اینکه مقرر شده بود که این عوارض تا پایان بهمن امسال پرداخت شود، گفت: پرداخت عوارض در شرایط کنونی نجات‌دهنده بسیاری از شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است و مشکلات آن‌ها را برطرف می‌کند.

کد خبر 642555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.