نخستین شورای انجمن علمی دانشجویی معماری، مرمت و شهرسازی ایران تشکیل شد

دبیر کمیته توسعه ارتباطات اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی معماری، مرمت و شهرسازی ایران گفت: ۱۱ متخصص معماری، شهرسازی و مرمت در نخستین شورای مشاوران اتحادیه حضور دارند. اتحادیه از نمایندگان انجمن‌های علمی دانشجویی رشته‌های مرمت، معماری و شهرسازی تشکیل می‌شود.

احمد فتحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره تشکیل نخستین شورای مشاوران اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی معماری، مرمت و شهرسازی ایران، اظهار کرد: تابستان امسال نشستی در دانشگاه گیلان با حضور انجمن‌های علمی دانشجویان سراسر کشور برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: ۴۸ انجمن علمی دانشگاهی در این نشست حضور داشتند و در یک فرآیند رأی‌گیری شرکت کردند. امسال نخستین سالی بود که طبق اساسنامه، شورای مشاوران انجمن‌های دانشجویی شکل گرفت.

دبیر کمیته توسعه ارتباطات اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی معماری، مرمت و شهرسازی ایران افزود: این شورا ترکیبی از استادان دانشگاه‌های معتبر کشور به اضافه یک نفر دیگر است که سابق بر این، دبیری دوره‌های گذشته این اتحادیه را برعهده داشته است.

وی اظهار کرد: درمجموع ۱۱ متخصص معماری، شهرسازی و مرمت در نخستین شورای مشاوران اتحادیه حضور دارند. اتحادیه از نمایندگان انجمن‌های علمی دانشجویی رشته‌های مرمت، معماری و شهرسازی تشکیل می‌شود. وزارت علوم و فناوری هر ساله از انجمن‌های علمی رشته‌های مختلف در رشته‌هایی که نام برده شد، برای انجام این فرآیند دعوت می‌کند.

فتحی با بیان اینکه دانشگاه گیلان در تابستان امسال میزان انجمن‌های علمی مرمت و شهرسازی بود، افزود: همان زمان رأی‌گیری انجام شد که ۹ نفر عضو اصلی، دو نفر عضو علی‌البدل، دو نفر هم به‌عنوان بازرس انتخاب شدند که فعالیت‌هایشان را زیر نظر وزارت علوم پیگیری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دبیرخانه انجمن‌های علمی معماری، شهرسازی و مرمت در دانشگاه هنر تهران واقع شده است، اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های این انجمن، تشکیل شورای مشاوران بود که با دعوت از استادان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها انجام شد و این تعداد انتخاب شدند.

دبیر کمیته توسعه ارتباطات اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی معماری، مرمت و شهرسازی ایران گفت: فعالیت‌های این مجموعه در زمینه امور مرتبط با رشته‌های مرمت، شهرسازی و معماری اعم از برگزاری کارگاه‌های آموزشی، مشاوره، همایش، وبینار و حضور در رسانه ملی و سایر رسانه‌ها است.

وی تصریح کرد: در حال رایزنی با شهرداری، میراث فرهنگی، نظام مهندسی، راه‌وشهرسازی و دیگر مجموعه‌های مرتبط با معماری و شهرسازی برای پیشبرد اهداف راهبردی و تعامل با آن‌ها هستیم.

فتحی، هدف دیگر این اتحادیه را حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی در این رشته‌ها برشمرد و افزود: به‌زودی تفاهم‌نامه‌های خوبی با شهرداری برخی شهرهای بزرگ، سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها و دیگر مجموعه‌ها خواهیم نوشت و فعالیت‌ها را گسترش داده و پیش خواهیم برد.

کد خبر 642553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.