افتتاح ۸۷۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی/ تدوین سند بالادستی مدیریت شهری و چشم‌انداز شهرستان

شهردار نجف‌آباد با اشاره به افتتاح ۸۷۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی، گفت: منشوری تدوین شده که سند بالادستی مدیریت شهری و چشم‌انداز این شهرستان است، این منشور به عنوان سند بالا دستی که محورهای مختلفی دارد یکی از درخواست‌ها و محورهای مدیریت شهری بوده و اولویت آن اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالرسول امامی امروز _دوشنبه یکم اسفندماه_ در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به راهپیمایی پرشکوه ۲۲ بهمن، اظهار کرد: مردم با حضور خود در راهپیمایی نشان دادند که دشمنان راه به جایی نخواهند برد، هرچند مشکلاتی وجود دارد، اما از ارزش‌های انقلاب کاسته نمی‌شود.

وی افزود: نجف‌آباد سهم زیادی در انقلاب اسلامی ایران داشته است، مردم این شهرستان اسارت‌ها کشیدند و ۲۵۰۰ شهید میان جمعیت حدود ۸۰ هزار نفری تقدیم انقلاب کردند که تعداد کمی نیست.

شهردار نجف‌آباد خاطرنشان کرد: یکی از برکاتی که اکنون در این دوره شاهد هستیم، انسجام میان دستگاه‌های مختلف است، اگر حرکتی در شهر انجام می‌شود به دلیل انسجام میان دستگاه‌های مختلف در این شهرستان است.

امامی تصریح کرد: هفته حماسه ایثار و شهادت نجف‌آباد امسال به دهه تبدیل شده و برنامه‌های بسیار خوبی با عنوان‌های مختلف برنامه‌ریزی شده است، یکی از این برنامه‌ها در حسینیه فاطمه الزهرا (ع) است که هرشب برنامه‌ها به صورت منسجم برگزار می‌شود، هر شب یکی از مجموعه‌ها متولی این برنامه‌ها است که در بخش‌های مختلف شهر و بر اساس مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: یکی از برنامه‌هایی که امسال به برنامه‌های فرهنگی روز حماسه ایثار و شهادت اضافه شده است، افتتاحیه از پروژه‌های عمرانی است، در این هفته از ۸۷۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی رونمایی خواهد شد و در خدمت مردم قرار خواهد گرفت.

شهردار نجف‌آباد تاکید کرد: برای نوروز برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته شده است، از آنجا که اوایل فروردین‌ماه وارد ماه مبارک رمضان می‌شویم با این تقارن بهار در بهار برنامه‌های متنوعی برای مردم نجف‌آباد تدارک دیده شده است.

افزایش ۴۵ درصدی بودجه ۱۴۰۲ شهرداری

امامی گفت: همراهی مسئولان و اعضای شورای اسلامی شهر نجف‌آباد از محورهای اصلی مدیریت شهری است، به گونه‌ای که این همراهی موفقیت‌های کنونی را به همراه داشته است.

وی افزود: بودجه‌ای که برای سال ۱۴۰۰ تعریف شده بود حدود ۳۸۰ میلیارد تومان بود که بخش عمده آن هزینه‌های جاری شهر بود، با همراهی اعضای شورای اسلامی شهر این بودجه در سال ۱۴۰۱ حدود ۶۰ درصد افزایش و به حدود ۶۰۰ میلیارد تومان رسید.

شهردار نجف‌آباد تصریح کرد: در بودجه سال گذشته حدود ۷۰ درصد از هزینه‌ها صرف فعالیت‌های جاری و تنها ۳۰ درصد در زمینه مباحث عمرانی می‌شد، اما در بودجه سال جاری این موضوع برعکس شد و حدود ۷۰ درصد صرف فعالیت‌های عمرانی و ۳۰ درصد صرف مباحث جاری شد که این مهم توانست حرکت و تحول عظیمی در مدیریت شهری ایجاد کند.

امامی اضافه کرد: بر اساس آنچه برای بودجه ۱۴۰۲ به شورای اسلامی شهر نجف‌آباد ارائه کردیم، سال آینده در بودجه ۴۵ درصد افزایش را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: از دغدغه‌های شورای اسلامی شهر، محورها و شاخص‌های منشور مدیریت شهری این بود که پروژه‌هایی که تا حدودی پیشرفت فیزیکی داشت، به اتمام برسد.

شهردار نجف‌آباد افزود: منشوری تدوین شده که سند بالادستی مدیریت شهری و چشم‌انداز این شهرستان است، این منشور به عنوان سند بالا دستی که محورهای مختلف دارد یکی از درخواست‌ها و محورهای مدیریت شهری بوده و اولویت آن اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است.

امامی با اشاره به مشکلات به وجود آمده در پروژه‌های عمرانی، افزود: یک سری مشکلات فنی در پروژه‌ها به وجود آمده که باعث توقف آن‌ها شده است، اما با تغییراتی که انجام شد تا حدودی مشکلات را برطرف کردیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در آستانه افتتاحیه بزرگترین پروژه‌های شهر نجف‌آباد در هفته فرهنگی این شهرستان هستیم، گفت: شهر موجودی زنده است در عین حال که پروژه‌های نیمه‌تمام را باید تمام می‌کردیم باید درخواست‌های مردم را به اتمام می‌رساندیم.

افتتاح ۶۰ پروژه شاخص و محله‌محور

شهردار نجف‌آباد اظهار کرد: یکی از محورهای مدیریت شهری که در پروژه‌های محله‌محور به آن توجه شده نهضت زیرسازی و آسفالت بود که در کنار پروژه‌ها به این مهم به صورت ویژه پرداخته شد، همچنین در راستای رخدادهای ملی، مذهبی و زیرساخت‌های فرهنگی تحولاتی انجام شده است که با توجه به وضعیت و سابقه شهر و وجود ۲۵۰۰ شهید این شهرستان، رخدادهای ملی و مذهبی در نقاط مختلف شهر انجام شده است.

امامی با بیان اینکه ۶۰ پروژه شاخص و محله‌محور با اعتباری بالغ بر ۸۷۰ میلیارد تومان در هفته فرهنگی نجف‌آباد افتتاح خواهد شد، ادامه داد: شهرستان نجف‌آباد پنج منطقه دارد که منطقه یک و دو شهر نجف‌آباد، منطقه سه ویلاشهر، منطقه چهار یزدان‌شهر و منطقه پنج امیرآباد است و پروژه‌هایی که در هفته فرهنگی افتتاح می‌شود مربوط به شهر نجف‌آباد است.

شهردار نجف‌آباد با بیان اینکه حدود ۴۰۰ میلیارد تومان نیز پروژه‌های شهرستانی در نظر گرفته شده است، افزود: پروژه‌های خوبی برای سال آینده تعریف شده است که افتتاح بعضی از آن‌ها در مدت یک سال و بعضی دیگر بیش از یک سال به طول می‌انجامد.

امامی با اشاره به اینکه پروژه کشتارگاه نجف‌آباد تاکنون حدود ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و آماده افتتاح است، گفت: این پروژه مشکلات عمده‌ای داشت که بعضی از آن‌ها برطرف و بعضی از مشکلات هنوز ادامه دارد، همچنین وارداتی بودن تأسیسات کشتارگاه و دسترسی آن از جمله دیگر مشکلات است.

وی با بیان اینکه عمده مسئله کشتارگاه، صنایع جانبی است، گفت: یکی از مشکلات اساسی کشتارگاه که باعث شده تاکنون افتتاح نشود، مسئله تحریم‌ها بوده است، از این رو فراخوان دادیم تا با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی این کشتارگاه به عنوان کشتارگاه غرب استان اصفهان راه‌اندازی شود و برای صنایع جانبی آن نیز بخش خصوصی سرمایه‌گذاری کند.

شهردار نجف‌آباد با بیان اینکه از زمان صفویه باغ شهرهایی در اطراف نجف‌آباد وجود داشته است، تصریح کرد: در حال حاضر مسیر بوستان و پل زندگی به طول تقریبی هفت کیلومتر، طولانی‌ترین مسیر است که می‌تواند به عنوان مسیر گردشگری شناخته شود، ابنیه‌ای اطراف این مسیر ایجاد شده است.

امامی ادامه داد: بزرگترین عصارخانه استان اصفهان در شهرستان نجف‌آباد وجود دارد، عصارخانه اخلاقی به منظور تملک و مرمت نیاز به اقدام جدی دارد، از این رو انتظار داریم اگر میراث فرهنگی به هر دلیل نمی‌تواند به مرمت این عصارخانه ورود کند، مدیریت شهری را در این زمینه یاری کند.

امامی تاکید کرد: با توجه به روند کنونی و وجود باد و بارندگی، ابنیه یکی پس از دیگری در آستانه تخریب قرار خواهد گرفت، از این رو در صورتی که این عصارخانه مرمت شود به مقصد گردشگری تبدیل خواهد شد.

وی گفت: یکی از اهداف مدیریت شهری نجف‌آباد این است که این شهرستان را مقصد گردشگری کنیم، از این رو باید اقداماتی انجام شود تا گردشگران دو تا سه روز در این شهرستان بمانند و از جاذبه‌های این شهرستان دیدن کنند.

شهردار نجف‌آباد با اشاره به مهاجرت‌هایی که شکل گرفته است، تصریح کرد: این موضوع به سیاست‌های درست یا نادرست دولتمردان بازمی‌گردد، از این رو درصدد ثبات وضعیت موجود هستیم. تاکنون پنج خانه تاریخی احیا شده است و تلاش داریم در طرح تفصیلی باغ شهر بودن نجف‌آباد را حفظ کنیم.

کد خبر 642517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.