اعزام ۸۰ ورزشکار ناشنوا به قرقیزستان

رئیس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان از اعزام ۸۰ ورزشکار ناشنوا به مسابقات قرقیزستان خبر داد و گفت: این مسابقات از نهم اسفند در چهار رشته ورزشی‌ با حضور تیم‌های مختلف برگزار خواهد شد.

به گزارش ایمنا، مهران تیشه‌گران درباره برنامه اعزام ورزشکاران ناشنوای کشورمان به مسابقات بین‌المللی اظهار کرد: قرار است از نهم اسفندماه در چهار رشته شامل جودو، تکواندو، کشتی آزاد و فرنگی که امید مدال وجود دارد، اعزام ورزشکاران به کشور قرقیزستان را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مسابقات آسیایی ناشنوایان امسال در بیشکک برگزار خواهد شد و ایران در این رقابت‌ها همان‌طور که بیان شد در چهار رشته ۸۰ ورزشکار خواهد داشت، افزود: شرایط تیم‌های اعزامی با اردوهایی که داشته‌اند، خوب است.

رئیس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان کشور با بیان اینکه دیگر برنامه اعزام ناشنوایان به مسابقات بین‌المللی یکم اسفندماه خواهد بود، تاکید کرد: تیم ملی شطرنج ناشنوایان ایران به مسابقات قهرمانی آسیا در اردن اعزام شد.

تیشه‌گران با بیان اینکه ایران همچنین میزبان یکی از رقابت‌های قهرمانی آسیاخواهد بود، ابراز کرد: اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۲، مسابقات قهرمانی ناشنوایان فوتسال آسیا به میزبانی ایران برگزار خواهد شد که تمهیدات لازم برای این منظور اندیشیده خواهد شد.

وی با بیان اینکه تلاش داریم تا تیم خوبی را راهی این رقابت‌ها کنیم، لذا چهارمین اردوی آمادگی تیم ملی ناشنوایان فوتسال ایران را در استان سمنان و شهر زیبای گردشگری شهمیرزاد برنامه‌ریزی کردیم، ابراز کرد: امیدواریم با آمادگی کاملی که در ورزشکاران ناشنوای ما وجود دارد، شاهد درخشش تیم‌های کشورمان در رشته‌های مختلف باشیم.

رئیس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان کشور درباره جایگاه ورزش ناشنوایان در آسیا و دنیا تصریح کرد: فوتسال ایران در بخش ناشنوایان قهرمان جهان است و چهار سال است این عنوان را یدک می‌کشد، همچنین تیم زیر ۲۱ ساله‌های ما در مسابقات قهرمانی جهان توانست ماه گذشته، عنوان نخست را کسب کند و این نشان از توانمندی ورزش ناشنوایان ما در ایران و دنیا دارد.

تیشه‌گران با بیان اینکه استفاده از ظرفیت استان‌ها برای میزبانی مسابقات ملی و آسیایی همچنین اردوهای ورزشی یکی از راهبردها و سیاست‌های ورزش ناشنوایان است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه استان‌های ما زیرساخت‌ها و شرایط خوبی را برای برگزاری اردوهای تیم‌های ملی دارند و امیدواریم بیشتر بتوانیم از این ظرفیت‌ها بهره بگیریم تا ورزش ناشنوایان را ارتقا دهیم.

کد خبر 642515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.