برپایی ۳ اردوگاه با ظرفیت ۱۸۰ خانواری در ترکیه

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان فارس گفت: در سه روستای شهرستان آلتین استان زلزله‌زده هاتای ترکیه، سه اردوگاه با ظرفیت ۱۸۰ خانوار توسط تیم اعزامی جمعیت هلال‌احمر برپا شده است.

حسین درویشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در سه روستای شهرستان آلتین استان زلزله‌زده هاتای ترکیه، سه اردوگاه با ظرفیت ۱۸۰ خانوار توسط تیم اعزامی جمعیت هلال احمر برپا شده است.

وی افزود: امدادگران هلال‌احمر فارس با برپایی اردوگاه اسکان اضطراری ۷۰ خانواری در روستای اینک، ۵۰ خانواری در روستای سوفلار و ۶۰ خانواری در روستای هانیولو اقدام به امدادرسانی به شهروندان این مناطق کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس با اشاره به فعالیت این تیم‌ها در مناطق زلزله‌زده ترکیه، تصریح کرد: با توجه به شدت و وسعت حادثه و درخواست کشور ترکیه، هلال‌احمر کشور برای امدادرسانی اعلام آمادگی کرد و تیم‌های امدادی به کشور ترکیه اعزام شدند، هلال‌احمر فارس آمادگی اعزام دیگر تیم‌های تخصصی را نیز دارد.

به گزارش ایمنا، زلزله ترکیه یکی از بزرگ‌ترین و مخرب‌ترین زلزله‌های قرن اخیر در جهان است که بیش از ده‌ها شهر بزرگ کشور ترکیه را تحت تأثیر قرار داده و آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به بار آورده است و افراد بسیاری در پی این زلزله مخرب بی‌خانمان شدند، این زلزله ویرانگر ۱۷ بهمن در ترکیه حدود ساعت چهار صبح به مرکزیت شهر هاتای رخ داده و قدرت آن ۷.۸ ریشتر بوده، البته این زلزله پس‌لرزه‌های متعددی نیز داشته است.

کد خبر 642473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.