از قتل فجیع فرزند ۱۰ماهه تا قتل پدر توسط پسر شیشه‌ای

قتل فجیع فرزند ۱۰ماهه به دست پدر، قتل خونین پسر جوان، قتل با چهارشاخ، قتل پدر به دست پسر شیشه‌ای، مرگ باورنکردنی بعد از عمل کوچک کردن معده و فروش مواد ممنوعه در عطاری را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ شهرام امیریان، جانشین فرماندهی انتظامی شرق استان تهران، اظهار کرد: وقتی پرونده مرگ مشکوک نوزادی ۱۰ماهه به پلیس آگاهی شهرستان فرستاده شد، بلافاصله بررسی موضوع در دستورکار قرار گرفت.

وی افزود: پس از هماهنگی قضایی و احضار پدر نوزاد، وی در تحقیقات اولیه اعلام کرد نوزاد ۱۰ماهه روی میز آشپزخانه بوده که ناگهان متوجه افتادن وی روی زمین و سپس مرگ او شده است.

جانشین فرماندهی انتظامی شرق استان تهران گفت: ماموران با مشاهده آثار ضرب و جرح روی بدن کودک به موضوع مشکوک شده و به بازجویی دقیق‌تر از پدر وی پرداختند و در تحقیقات صورت‌گرفته مشخص شد او معتاد است.

وی ادامه داد: پدر این کودک درنهایت با مشاهده مدارک و مستندات پلیسی به ناچار لب به اعتراف گشود و گفت که روز حادثه به‌دلیل استعمال مواد مخدر حالت طبیعی نداشتم. وقتی نوزادم شروع به گریه کرد عصبانی شدم و او را زدم و سپس خفه‌اش کردم.

قتل خونین پسر جوان

سوم دی‌ماه امسال مرد جوان افغان در محله خانی‌آباد هدف حمله موتورسواران ناشناس قرار گرفت. سرنشینان موتورسیکلت بعد از اینکه به مرد جوان با چاقو  ضربه زدند از محل گریختند.

در همین زمینه تحقیقات قضایی برای یافتن ردی از عاملان جنایت آغاز شد، تا اینکه روز گذشته دو فرد مظنون به قتل که احتمال می‌رود به‌دلیل اختلافات شخصی با مقتول دست به قتل زده باشند، بازداشت شدند و تحت تحقیقات قضایی قرار گرفتند.

قتل با چهارشاخ

متهم به قتل ۲۹ساله‌ای که پس از سه سال فرار و زندگی مخفیانه در شهرهای مختلف کشور بالاخره در کوی نجف مشهد دستگیر شد، علت وقوع جنایت هولناک با چهارشاخ را «سوت زدن» در زمین‌های کشاورزی بیان کرد.

ماجرای این قتل وحشتناک که نهم شهریور سال ۹۸ در یکی از روستاهای بجنورد (مرکز استان خراسان شمالی) رخ داد، از آنجا آغاز شد که پدر و پسری در زمین‌های کشاورزی اجاره‌ای مشغول انجام امور کشاورزی بودند که مهدی (پسر ۲۶ساله) با مشاهده تراکتوری که از کنار گندم‌زار آن‌ها می‌گذشت، انگشت در دهان کرد و سوت زد تا راننده تراکتور را متوجه کند که وارد گندم‌زار آن‌ها نشود.

این رفتار موجب ناراحتی پدر و پسر دیگری شد که راننده تراکتور در زمین کشاورزی آن‌ها مشغول کار بود. در این هنگام مرد میانسال به طرف پدر مهدی رفت و با او در حال گفت‌وگو بود که ناگهان مشاجره‌ای جدی بین فرزندان دو کشاورز رخ داد، اما قبل از اینکه بزرگ‌ترها دخالتی در این ماجرا داشته باشند، سروصداها به نزاعی وحشتناک انجامید.

در این میان، یکی از چهارشاخ‌های کشاورزی بالا رفت و به سر و گردن «ح- ح» جوان ۲۵ساله فرود آمد. درگیری بین دو جوان در حالی شدت گرفت که مهدی چاقویی را نیز برداشت و با آن ضربه‌ای به پای «ح» زد و او را خون‌آلود نقش بر زمین کرد. لحظاتی بعد با فرار «مهدی – گ» از محل درگیری، تلاش‌ها برای نجات جان مجروح این نزاع هولناک نیز به نتیجه نرسید و او براثر عوارض ناشی از خون‌ریزی جان سپرد.

در پی وقوع این ماجرا، پرونده‌ای در دادگستری بجنورد تشکیل و مهدی به‌طور غیابی به قصاص نفس محکوم شد. با ارسال پرونده جنایت مذکور به شعبه اول اجرای احکام کیفری دادسرای بجنورد، تحقیقات همچنان برای دستگیری قاتل فراری ادامه داشت تا اینکه پس از گذشت سه سال از این نزاع مرگبار، ردزنی‌های اطلاعاتی به نتیجه رسید.

مشخص شد که متهم به قتل فراری در کوی نجف مشهد (بلوار توس) مخفی شده است و بنابراین با ارسال نیابت قضایی به شعبه دهم اجرای احکام مشهد و صدور دستورات ویژه‌ای از سوی مقام قضایی، عوامل انتظامی عازم بلوار توس شدند و متهم را که اکنون ۲۹ سال دارد در یک عملیات غافلگیرانه به دام انداختند.

با انتقال متهم به اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی، بازجویی‌های تخصصی از وی زیر نظر سرهنگ مهدی سلطانیان (رئیس اداره جنایی) آغاز شد و متهم در حالی که وانمود می‌کرد قصد داشت بعد از ترک اعتیاد خود را به پلیس معرفی کند، لب به اعتراف گشود و راز این جنایت را فاش کرد.

وی گفت: فقط به خاطر اینکه سوت زدم، آن پسر و پدر کشاورز ناراحت شدند و این‌گونه درگیری بین ما رخ داد. ابتدا پسر او با چهارشاخ به سوی من حمله کرد و من هم که روی زمین افتاده بودم در همان حالت با چاقویی که آنجا بود ضربه‌ای به پایش زدم و فرار کردم.

بررسی‌های بیشتر درباره ادعاهای متهم توسط سروان منفرد (افسر پرونده) و با راهنمایی‌های مقام قضایی همچنان ادامه دارد.

قتل پدر به دست پسر شیشه‌ای

این حادثه عصر بیست‌وششم دی‌ماه امسال رخ داد. آن روز وقتی کارآگاهان جنایی پایتخت در جریان درگیری مرگبار در خانه‌ای در یکی از مناطق مرکزی تهران قرار گرفتند راهی آنجا شدند. در جریان این درگیری، زوجی میانسال با ضربات چاقو مجروح شده بودند که به بیمارستان انتقال یافتند، اما مرد میانسال جانش را از دست داد و همسرش با تلاش پزشکان از مرگ نجات یافت.

مردی که شاهد این درگیری بود، می‌گفت که قاتل، پسر خانواده به نام شایان است. او به ماموران گفت: شایان مدتی می‌شد که با پدر و مادرش دچار اختلافاتی شده و خانه را ترک کرده بود. آن‌طور که او می‌گفت اختلاف آن‌ها بر سر پول بود و شایان از پدر و مادرش درخواست پول کرده بود، اما آن‌ها به وی اهمیت نداده بودند.

پس از آنکه شایان خانه را ترک کرد، به مسافرخانه رفت. او در کارگاه من کار می‌کرد و هر روز از او می‌خواستم به خانه برگردد و به قهرش پایان دهد. اصرارهای من موجب شد که او راضی شود به خانه برگردد و با پدر و مادرش آشتی کند، اما از من خواست که همراهش بروم.

چون می‌خواستم شایان با خانواده آشتی کند، قبول کردم. همراه هم به خانه آن‌ها رفتیم، اما وقتی وارد خانه شدیم، شایان به جای عذرخواهی از پدر و مادرش شروع به حرف زدن درباره مسائل مالی کرد. همین موضوع باعث عصبانیت پدر و مادرش شد و ناگهان درگیری میان آن‌ها شکل گرفت.

همان لحظه شایان از کوره دررفت و از آشپزخانه چاقویی برداشت و به سمت پدر و مادرش هجوم برد. به قدری این حادثه سریع رخ داد که من اصلا فرصت نکردم مانع او شوم. شایان با چاقو ضرباتی به پدر و مادرش زد و بعد از آن هم فرار کرد و من با فریاد از همسایه‌ها کمک خواستم.

با این اطلاعات، قاضی محمدرضا صاحب‌جمعی، بازپرس شعبه ششم دادسرای جنایی، دستور بازداشت قاتل فراری را صادر کرد و وی تحت تعقیب قرار گرفت تا اینکه چهارشنبه گذشته شایان درحالی‌که به محل جنایت بازگشته بود، اقدام به تخریب خانه پدرش کرد و در این شرایط همسایه‌ها با پلیس تماس گرفتند و با حضور آن‌ها متهم دستگیر شد.

او پس از دستگیری و بعد از فهمیدن اتهام قتل عمد خود، درحالی‌که شوکه شده بود، مدعی شد که خبر نداشته پدرش پس از آن درگیری به قتل رسیده و برای همین به خانه برگشته بود تا با تخریب آنجا، پدر و مادرش را بترساند. متهم هم‌اکنون در بازداشت به‌سر می‌برد و تحقیقات تکمیلی در این پرونده ادامه دارد.

مرگ باورنکردنی بعد از عمل کوچک کردن معده

گزارش مرگ مرد ۵۷ساله در آخرین روز از هفته گذشته از سوی ماموران حراست بیمارستانی در پایتخت به بازپرس جنایی اعلام شد. خانواده مرد میانسال در تحقیقات اولیه مدعی شدند وی برای کوچک کردن معده به مرکز درمانی رفته و بعد از عمل نیز ترخیص شده بود، اما دو روز بعد از جراحی به‌علت حال بد او را به بیمارستان منتقل کردیم که جان خود را از دست داد.

با توجه به شکایت خانواده مرد میانسال از کادر درمان و پزشک جراح، پرونده با قرار عدم صلاحیت به دادسرای جرایم پزشکی ارجاع داده شد.

فروش مواد ممنوعه در عطاری

سرهنگ علی سلیم‌پور، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر البرز، اظهار کرد: در پی خبر رسیده مبنی بر عرضه انواع قرص‌های غیرمجاز در یک عطاری، بررسی موضوع در دستورکار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از گرفتن دستور قضایی به عطاری مدنظر مراجعه و در بازرسی از آنجا بیش از ۲۸۰۰ عدد انواع قرص غیرمجاز کشف کردند. یک نفر در این رابطه دستگیر و این واحد صنفی با دستور مقام قضایی تا اطلاع ثانوی پلمب شد.

کد خبر 642467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.