مواجهه تورنتو با کمبود ظرفیت در گرم‌خانه‌های شهر

شورای شهر تورنتو پیشنهادی مبنی بر باز نگه داشتن فضاهای گرمایشی شبانه‌روزی تا آوریل را لغو کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر تورنتو اعلام کرد که به‌جای تأیید پیشنهادی مبنی بر باز نگه داشتن مراکز گرمایش شبانه‌روزی تا اواسط آوریل و اعلام بحران بهداشت عمومی به‌دلیل کمبود فضای سرپناه، خواستار حمایت بیشتر دولت فدرال است.

شورا این طرح را با دستورالعملی جایگزین کرد که مطابق با آن کارکنان شهر باید در زمینه ارائه خدمات استراحت شبانه‌روزی گزارش دهند و در آن از دولت فدرال خواسته شده است با ارائه خدمات بیشتر، شرایط لازم را ایجاد کند تا شهرداری‌های بزرگ فضاهای سرپناهی را متناسب با جمعیت خود فراهم کنند.

شورای شهر تأکید کرد که بحران نامیدن شرایط باعث تغییر آن نمی‌شود زیرا آنچه که نهادهای مسئول به آن نیاز دارند منابع است، حال آن‌که تورنتو منابع لازم را برای مقابله با بحران بهداشت عمومی در اختیار ندارد.

مواجهه تورنتو با کمبود ظرفیت در گرم‌خانه‌های شهر

برخی اعضای شورای شهر تورنتو بر این باور هستند که بحران یادشده در تورنتو به آستانه رسیده است و اعلام این امر نخستین گام برای مقابله با آن به‌شمار می‌رود، به‌ویژه که چهار مرکز گرمایش این شهر در طول زمستان جاری به‌طور کامل پر بوده است. آن‌ها اظهار کردند که برخورداری از احترام، حمایت، گرمایش، غذا و تختی برای استراحت در سرمای شدید حاکم بر شهر، یک حق انسانی برای تمام ساکنان تورنتو به‌شمار می‌رود، با این حال پیشنهاد این گروه با ۱۱ رأی موافق در برابر ۱۵ مخالف رد شد.

شورای شهر تورنتو در کنار رد این پیشنهاد به طرحی رأی داد که در آن از هر یک از اعضای شورا خواسته شده است مطابق با بودجه تصویب‌شده و نیروی انسانی در دسترس، مکان مناسبی را برای افتتاح یک مرکز گرمایشی جدید شناسایی کنند. این طرح همچنین از دولت فدرال می‌خواهد تا برای مدعیان پناهندگی که به‌دنبال سرپناه اضطراری در تورنتو هستند، کمک مالی و حمایت ارائه دهد.

شورا دلیل افتتاح این مرکز جدید را حضور تعداد بی‌سابقه‌ای از مردمی معرفی کرد که سال جاری بی‌خانمان شده‌اند و به‌دنبال پناهگاهی برای محافظت در برابر سرمای شدید شب‌های زمستان هستند.

بر اساس داده‌های شهر، در طول ماه دسامبر بیش از ۱۰ هزار نفر بی‌خانمان در شهر وجود داشته است که به‌طور متوسط هر شب ۱۰۰ نفر برای ارجاع به سیستم سرپناه شهر، به این تعداد اضافه می‌شده است.

شورا اعلام کرد: مطابق با تخمین‌ها، برای راه‌اندازی یک مرکز گرمایش واحد که ظرفیت پذیرش ۵۰ نفر را داشته باشد صرف‌نظر از هرگونه حمایت بهداشتی یا کاهش آسیب، ۴۰۰ هزار دلار هزینه لازم است.

مواجهه تورنتو با کمبود ظرفیت در گرم‌خانه‌های شهر

کد خبر 642460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.