خانه‌های یک یورویی؛ راهکار ایتالیا برای احیای شهر

«سانت‌الیا ا پیانیزی» ایتالیا، یک شهر کوچک با حدود دو هزار نفر جمعیت است که طرح «خانه یک یورویی» را به عنوان استراتژی برای احیای مجدد و کاهش جمعیت پذیرفته است؛ داوطلبان خرید املاک با این قیمت نمادین، باید پروژه‌هایی را ارائه دهند که به نفع منابع محلی برای نوسازی است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مسئولان شهر «سانت‌الیا ا پیانیزی» برای حمایت از پروژه‌های نوسازی محلی تصمیم گرفته‌اند هشت خانه مجزا را که هر کدام یک یورو قیمت دارد، به فروش بگذارند.

روند خرید ملک ساده شده است اما به گفته شهردار، برای کسانی که آن را خرید می‌کنند هزینه‌هایی نیز وجود دارد که شامل سپرده پنج هزار یورویی برای اطمینان از انجام کارهای نوسازی می‌شود.

خانه‌های یک یورویی؛ راهکار ایتالیا برای احیای شهر

شهردار توضیح داده است افرادی که خانه‌ها را خریداری می‌کنند باید از یک مجموعه قوانین سختگیرانه پیروی کنند؛ از جمله ارائه یک پروژه نوسازی به مقامات محلی ظرف شش ماه پس از خرید خانه که لازم است تا سه سال آینده به اتمام برسد.

اگر بیش از یک نفر علاقه‌مند به خرید ملک وجود داشته باشد، اولویت با خریدار ارائه دهنده پروژه با استفاده از کارگران و مصالح بومی همچنین افرادی است که قصد دارند پروژه را در کمترین زمان به اتمام برسانند.

دلیل این شرایط منصرف کردن خریدارانی است که فقط فکر می‌کنند این کار روشی برای به دست آوردن ملک است و در عین حال درگیر سبک زندگی و مسائل محلی نمی‌شوند. بازسازی یک ملک، مالک را متعهد می‌کند که حداقل به شرایط محلی یک مکان توجه کند.

خانه‌های یک یورویی؛ راهکار ایتالیا برای احیای شهر

مسئولان محلی در واقع قصد دارند با این کار نه‌تنها به نوسازی و بهسازی کمک کنند، بلکه تصمیم دارند با چنین پروژه‌هایی مردم را تشویق به ماندن در منطقه و کمک به احیای جمعیت کنند.

کد خبر 642438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.