تعیین یک ابزار تامین مالی برای شهرداری‌ها/ تمرکز بورس باید بر شرکت‌های دانش‌محور باشد

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: می‌توان یک ابزار تامین مالی برای شهرداری تعریف کرد تا به کمک آن، مسائل شهرداری‌ها در این حوزه نیز رفع شود. البته نیازمند ارزیابی درست برای این ابزار هستیم تا در آینده بتوان از آن به‌عنوان پشتوانه ابزارهای بدهی قابل انتشار استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید عشقی امشب _ یکشنبه سی‌ام بهمن _ در نشستی که در نمایشگاه بین‌المللی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: چند ماهی است به‌دنبال این هستیم که به‌جای نشستن در دفتر سازمان بورس و اوراق بهادار و تصمیم‌گیری برای پروژه‌ها، به‌صورت میدانی در استان‌های مختلف از نزدیک با پروژه‌های بزرگ آشنا شویم.

وی افزود: امروز با ظرفیت‌های موجود در استان اصفهان آشنا شدیم. معتقدم حضور و تماشای ظرفیت‌ها از نزدیک می‌تواند دیدگاه مدیران را درباره صنایع مختلف تغییر دهد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه جای بسیاری از صنایع در بورس خالی است، گفت: در بورس بر شرکت‌های کالامحور و دارایی‌محور تمرکز کرده‌ایم، در حالی که پروژه‌هایی همچون شهرک سلامت اصفهان می‌تواند با سرمایه‌گذاری کمتری نسبت‌به شرکت‌های بزرگ، درآمدهای بسیار زیادی کسب و به عموم مردم نیز خدمت‌رسانی کند.

وی اضافه کرد: به‌نظر می‌رسد ارتباط درستی میان بخش واقعی اقتصاد و بخش مالی آن برقرار نشده است. بنابراین کارگاه‌هایی با حضور صنایع بزرگ برای آشنایی با ابزارهای تامین مالی تشکیل خواهد شد که می‌تواند نتایج خوبی داشته باشد.

عشقی ادامه داد: در اصفهان ظرفیت‌های زیادی در حوزه دانش‌بنیان وجود دارد که باید به آن نیز پرداخته شود.

وی گفت: می‌توان یک ابزار مالی تامین مالی برای شهرداری تعریف کرد تا به کمک آن مسائل شهرداری‌ها در این حوزه نیز رفع شود. البته نیازمند ارزیابی درست برای این ابزار هستیم تا در آینده بتوان از آن به‌عنوان پشتوانه ابزارهای بدهی قابل انتشار استفاده کرد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: سندیکای املاک و مستغلات نیز می‌تواند برای شهرداری‌ها ایفای نقش کند. البته باید در ارزش‌گذاری‌ها محتاطانه عمل کرد تا مشارکت بیشتری در پروژه‌ها انجام شود.

وی تصریح کرد: در سازمان بورس منعی برای همکاری با شهرداری‌ها نداریم.

کد خبر 642430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.