رویکرد سوئد برای پایداری بلندترین سازه چوبی جهان

کمپانی‌های تکنولوژی سوئدی در نظر دارند از سیستم ذخیره‌ساز انرژی مبتنی بر باتری برای افزایش ایمنی آسمان‌خراش معروف شهر شلفتئو بهره بگیرند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شلفتئو میزبان یکی از بلندترین آسمان‌خراش‌های چوبی جهان است که به عنوان یک مرکز فرهنگی عمل می‌کند، بنابراین روزانه میزبان جمعیت بسیاری از مردم است. مدیران شهر به‌تازگی کمپانی‌های مختلف را به ارائه رویکردهای خود برای افزایش ایمنی این سازه دعوت کردند که در میان آن‌ها، دو شرکت فناوری به‌طور مشترک ایده ایجاد سیستم ذخیره انرژی مبتنی بر باتری را برای آن ارائه دادند و توانستند بیش از سایر کمپانی‌ها، نظر مدیران را به طرح پیشنهادی خود جلب کنند. این سیستم به تولید انرژی لازم هنگام کمبود آن برای سازه می‌پردازد و از این طریق، دسترسی کاربران را به خدمات فرهنگی ساختمان به‌طور شبانه‌روزی فراهم می‌آورد.

طراحی پایدار

آسمان‌خراش چوبی شلفتئو از کاربری چندمنظوره‌ای برخوردار است و فضاهای اداری، فرهنگی، یک موزه، کتابخانه شهر، هتل و گالری هنری را در خود جا داده است. علاوه بر این، فضایی از ساختمان به سالن تئاتر اختصاص داده شده است که هر ساله ۴۵۰ رویداد در آن اجرا می‌شود. ارتفاع ساختمان چوبی حدود ۷۵ متر است و این سازه با برخورداری از ۲۰ طبقه، به عنوان یکی از بلندترین ساختمان‌های چوبی جهان شناخته شده است. استفاده از چوب برای ساخت سازه از یک‌سو و تأمین صددرصدی نیروی مورد نیاز آن از انرژی تجدیدپذیر شامل نیروی بادی و آبی، این ساختمان را در لیست سازه‌های پایدار سوئد قرار داده است.

رویکرد سوئد برای پایداری بلندترین سازه چوبی جهان

بافت چوبی این سازه جذب گازهای کربن به خود را به بیش از دوبرابر میزان انتشار این گاز در فرایندهای مختلف نظیر حمل مواد برای ساخت آن رسانده است که این امر به سهم خود در افزایش پایداری آسمان‌خراش نقش مهمی ایفا می‌کند.

سیستم ذخیره انرژی مبتنی بر باتری علاوه بر کمک به تأمین انرژی پاک برای آسمان‌خراش چوبی شلفتئو در افزایش ایمنی آن در مقابل آتش‌سوزی‌های احتمالی بسیار اثربخش عمل می‌کند. جالب است بدانید که از هوش مصنوعی برای ایجاد سیستم مدیریت انرژی سازه بهره گرفته شده است و در نتیجه امکان تجزیه و تحلیل داده‌های مربوط به مصرف انرژی یا پیش‌بینی خطرات احتمالی در سازه وجود دارد.

رویکرد سوئد برای پایداری بلندترین سازه چوبی جهان

کد خبر 642396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.