رقابت‌های آل‌استار بسکتبال NBA جذاب و سرشار از هیجان + عکس

در چارچوب مسابقه بزرگ و مهم آل‌استار بسکتبال NBA، برندگان بخش‌های مختلف پس از چند ساعت پرهیجان مشخص شدند و البته این ساعات پرهیجان فردا (دوشنبه) ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صبح امروز _ یکشنبه سی‌ام بهمن _ سالن ویونت‌آرنا در شهر سلت‌لیک‌سیتی یک روز قبل از برگزاری بازی آل‌استار ۲۰۲۳، میزبان مسابقات نمایشی بود و در دومین روز مسابقات آ‌ل‌استار ۲۰۲۳، برندگان چالش مهارت‌ها، مسابقات پرتاب سه‌امتیازی و اسلم‌دانک به‌ترتیب یوتا، لیلارد و مک مک‌کلانگ لقب گرفتند.

در چالش مهارت‌ها که با حضور سه تیم سال اولی، تیم یوتا و تیم برادران آنته‌توکومپبو برگزار شد، یوتا با حضور جردن کلارکسون، کالین سکستون و واکر کسلر قهرمان شد. همچنین در مسابقه سه‌امتیازی، دیمین لیلارد فوق ستاره پورتلند تریل‌بلیزرز قهرمان شد. این رقابت با حضور هشت بازیکن برگزار شد که سه بازیکن برتر دور مقدماتی، دیمین لیلارد، بادی هیلد و تایریس هالیبرتون راهی فینال شدند.

سرانجام در فینال، لیلارد ۳۲ساله با ۲۶ امتیاز بهتر از دو حریف جوانش که ۲۵ و ۱۷ امتیاز کسب کردند ظاهر شد و برای اولین‌بار در این رقابت‌ها و این بخش به قهرمانی رسید و البته در جذاب‌ترین و پربیننده‌ترین رقابت این مسابقات، مک مک‌لانگ قهرمان مسابقه اسلم دانک شد.

برندگان مسابقات آل‌استار بسکتبال NBA

اسلم‌دانک: مک مک‌لانگ

پرتاب سه‌امتیازی: دیم لیلارد

چالش مهارتی: تیم یوتا

مک مک‌لانک فقط با یک امتیاز بیشتر نسبت‌به تری مورفی قهرمان شد (۱۰۰ به ۹۹). مک مک‌لانک در پنج اسلم دانک خود چهار مرتبه امتیاز کامل (۵۰) و یک بار هم ۴۹ گرفت. در شرایطی که تایریس هلیبرتن در راند اول با رکورد بیشترین امتیاز تاریخ مسابقات با ۳۱ امتیاز که توسط استفن کری به ثبت رسیده برابری کرد، اما در راند فینال به دیم لیلارد باخت.

نتیجه نهایی راند فینال:

۱. دیم لیلارد ۲۶

۲. بادی هیلد ۲۵

۳. تایریس هیلبرتون ۱۵

رقابت‌های جذاب آل‌استار بسکتبال NBA سرشار از هیجان +عکس

لیلارد که به‌عنوان یکی از بهترین پرتاب‌کننده‌های سه‌امتیازی در دنیا شناخته می‌شود، در راند اول در بین سه نفر برتر قرار گرفت و درنهایت در راند دوم و نهایی توانست با یک امتیاز بیشتر نسبت‌به بادی هیلد این عنوان را از آن خود کند. او برای کسب جایزه این مسابقه، باید پرتاب آخر خود را به سبد می‌انداخت که توانست این کار را انجام دهد. قرار گرفتن جیسن تیتم و لوری مارکنن در قعر جدول در راند اول نیز از نکات عجیب این مسابقه بود؛ ضمن اینکه این دو ستاره همراه با لیلارد در مسابقه اصلی آل‌استار به میدان خواهند رفت، اما در چالش پرتاب سه‌امتیازی موفق نبودند.

لیلارد پیش از این دو بار در این رویداد شرکت کرده بود و بالاخره پیروز شد و اعلام کرد قصد دارد به‌عنوان قهرمان از مسابقات کناره‌گیری کند. او پس از پیروزی خود گفت: «فکر می‌کنم بهترین شوت‌زن‌های تاریخ اکثرا این عنوان را کسب کرده‌اند. چند بار در این رقابت حضور داشتم و نتوانستم این جایزه را ببرم و فقط می‌خواستم دست‌کم یک بار این کار را به‌عنوان نفر اول انجام دهم. بنابراین خوشحالم که موفق شدم و اکنون می‌توانم پس از این مسابقه بازنشسته شوم.

به گزارش ایمنا، مسابقه اصلی آل‌استار بین تیم «لبران جیمز» و «یانیس آنته‌توکومپبو» بامداد فردا _ دوشنبه یکم اسفند _ از ساعت ۰۶:۳۰ به وقت تهران برگزار خواهد شد.

کد خبر 642376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.