آموزش مهارت‌های تحکیم بنیان خانواده در دستور کار مسئولان قرار گیرد

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بروجن در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: آموزش مهارت‌های تحکیم بنیان خانواده و تاب‌آوری اجتماعی برای زنان و دختران در راستای بهبود کیفیت زندگی و برگزاری دوره مهارت‌های ده‌گانه زندگی با محوریت مدیریت استرس باید در دستور کار مسئولان ذی‌ربط قرار گیرد.

عبدالله صفیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به‌منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی و ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی، زندگی عفیفانه و آموزش مهارت بازدارندگی و فرزندپروری، پیشنهاد می‌شود دفتر امور بانوان و خانواده استانداری با مراکز دانشگاهی و علمی تفاهم‌نامه‌هایی امضا و از ظرفیت اندیشمندان و متخصصان این حوزه استفاده کند.

وی افزود: در بعضی از تصمیمات اتخاذ شده از جمله عبور خط لوله گاز از وسط شهر فرادنبه، مشکلات و تنش‌های مردمی به‌وجود آمده است که شهرداری توان رفع آنها را ندارد، لذا درخواست می‌کنیم برای رفع مشکل آلودگی ناشی از جمع شدن آب در این محوطه و رفع مشکل مردم تدابیری اندیشیده شود.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بروجن در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه سرمایه انسانی یکی از عوامل مهم در رشد و توسعه اقتصادی هر جامعه‌ای محسوب می‌شود، تصریح کرد: آموزش مهارت‌های تحکیم بنیان خانواده و تاب‌آوری اجتماعی برای زنان و دختران در راستای بهبود کیفیت زندگی، برگزاری دوره مهارت‌های ده‌گانه زندگی با محوریت مدیریت استرس و راهکارهای شاد زیستن در شرایط بحرانی برای بانوان استان باید در دستور کار مسئولان ذی‌ربط قرار گیرد.

وی ادامه داد: در شهرستان بروجن در شهرهای فرادنبه، نقنه، بلداجی و بروجن واقع در شهرستان بروجن، چند اثر تاریخی ثبت شده است، اما تنها ثبت کفایت نمی‌کند، زیرا این آثار ارزشمند در مرحله نابودی است و باید مورد توجه قرار گیرد.

صفیان با بیان اینکه تورم و مشکلات اقتصادی در جامعه به‌گونه‌ای است که اقشار ضعیف جامعه نیاز به حمایت مسئولان دارند، گفت: مصوبه درمانگاه تخصصی تأمین اجتماعی مرکز شهرستان بروجن دریافت شده است، اما زمینی برای این منظور وجود ندارد و نیازمند همکاری است؛ بخش بلداجی نیز نیاز به احداث یک درمانگاه تأمین اجتماعی نیاز است.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بروجن در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: در سراسر دنیا یک منطقه را انتخاب و پرورش می‌دهند تا ماندگار شود، در زمینه آثار تاریخی نیز باید این‌گونه عمل کرد، زیرا میراث فرهنگی با مشقت حفظ شده و به نسل حاضر ارث رسیده است.

وی افزود: اهمیت ایجاد اشتغال در ثبات اقتصادی جامعه موضوعی غیرقابل انکار است، چراکه توجه هرچه بیشتر به موضوع اشتغال در جامعه می‌تواند منجر به افزایش سطح رفاه عمومی و توسعه همه‌جانبه جامعه شود.

کد خبر 642280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.