تاثیرات دورکاری بر تغییر هزینه‌های شهروندان آمریکایی

ترویج دورکاری یکی از پیامدهای مثبت انتشار ویروس کرونا به‌شمار می‌رود که زندگی شهرنشینی را از جنبه‌های مختلف تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گزارش‌ها حاکی از آن است که هزینه کار در شهرهای سراسر ایالات متحده آمریکا نسبت به دوران قبل از شیوع بیماری کووید -۱۹ و به دنبال ترویج دورکاری، سالانه هزاران دلار کاهش یافته است که این امر به سهم خود، صرف هزینه‌های تردد توسط کارمندان را نیز به حداقل رسانده است. از سوی دیگر، در شهرهایی مانند نیویورک، لس‌آنجلس و واشنگتن دی‌سی، هزینه هر کارمند برای مواردی مانند صرف میان‌وعده‌ها، خرید از فروشگاه‌های اطراف محل کار و سرگرمی‌های هنگام حضور در دفاتر کار، به میزان بیش از چهار هزار دلار کاهش یافته است که این صرفه‌جویی هزینه در نیویورک به طور کلی به بیش از ۱۲ میلیارد دلار در سال نیز رسیده است.

نتیجه تحقیقات مختلف حاکی از آن است که در شهرهای واشنگتن دی‌سی، آتلانتا و فینیکس طی دوران شیوع کرونا نرخ حضور کارمندان و کارگران در محل کار به بیش از یک‌سوم کاهش یافت و حتی کمپانی‌های فناوری، مالی و خدمات مشابه به واسطه برخورداری از قابلیت دورکاری، این نرخ کاهش بیشتری را نیز تجربه کرد.

تاثیرات دورکاری بر تغییر هزینه‌های شهروندان آمریکایی

با این حال تحقیقاتی که‌به‌تازگی انجام شده است نشانگر آن است که نرخ دورکاری در ژانویه سال ۲۰۲۳ نسبت به دوران اولیه شیوع بیماری کووید -۱۹ کاهش ۲۷ درصدی را تجربه کرده است که این رویکرد به دنبال پایان یافتن محدودیت‌های کرونایی در سراسر ایالات متحده آمریکا تداوم خواهد یافت.

در واقع، مدیران شهرهای بوستون، دنور، مینیاپولیس، نیویورک و سان‌فرانسیسکو به‌تازگی تمام تلاش خود را به‌کار گرفته‌اند تا مردم را به حضور در محل کار خود تشویق کنند و از طریق حضور دوباره شهروندان در جامعه، رکود اقتصادی ناشی از شیوع کرونا را به حداقل برسانند. حتی برخی از مدیران حضور تمام وقت کارمندان در محل کار را به یک اجبار تبدیل کرده‌اند و این در حالی است که بسیاری از مدیران نیز برای جبران اقتصاد رکود یافته ناشی از کرونا، در حال تبدیل فضاهای اداری بدون استفاده به خانه‌های مسکونی هستند تا از درآمد حاصل از فروش آن‌ها به اقتصاد شهرهای خود کمک کنند.

تاثیرات دورکاری بر تغییر هزینه‌های شهروندان آمریکایی

کد خبر 642253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.