چالش‌های ۱۵ دقیقه‌ای شدن شهر انگلیسی

شورای شهر لنکستر انگلستان اعلام کرد نظرات مثبت و منفی فروان برای ۱۵ دقیقه‌ای شدن این شهر، برنامه‌ریزی‌ها را با فراز و نشیب‌ بسیار مواجه کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر لنکستر از ایده‌ای برای تبدیل این شهر به یک شهر دوستدار دوچرخه همچون آمستردام خبر داد که این میراث باستانی هزارساله ارزشمند را از آسیب‌های بیشتر ناشی از ترافیک و گازهای گلخانه‌ای حفظ کند.

شورا خاطرنشان کرد که لنکستر به‌عنوان یک شهر مترقی، طی سال‌های اخیر شاهد حضور حزب سبز در ترکیب شورای شهر خود بوده است، به‌عنوان سومین مقصد برتر غذاخوری وگان‌ها (گیاهخوارها) در سراسر بریتانیا شناخته می‌شود و ساکنان و دانشجویان آن به اعتراض در مورد مسائلی همچون تغییرات آب‌وهوایی و این قبیل امور خطرآفرین برای آینده شهر شهرت دارند.

شورا تصریح کرد این عزم همگانی، شورا را بر آن داشته است تا با اعلام وضعیت اضطراری آب‌وهوایی به اقداماتی نظیر تأمین کامل برق مرکز اوقات فراغت و استخر شنای شهر از یک مزرعه خورشیدی ساخته‌شده در محل دفن زباله آن بپردازد و برای تبدیل شدن به شهر ۱۵ دقیقه‌ای برنامه‌ریزی کند.

چالش‌های ۱۵ دقیقه‌ای شدن شهر انگلیسی

شورای شهر اعلام کرد برنامه‌ریزی‌ها شامل ایجاد خیابان‌های بیشتر برای عابران پیاده و دوچرخه‌سواری در کنار ساخت ۵۸۰ خانه، دو میدان عمومی و بیش از ۷۵ هزار فوت‌مربع فضای تجاری در بخش شرقی شهر، همچنین تغییر کاربری کارخانه آبمیوه‌سازی سابق شهر به فضایی با کاربری ترکیبی، گسترش فضای تئاتر شهر، بهبود قلمروی عمومی و تقویت گذرگاه‌های موجود در منطقه برای ایجاد مسیرهای جالب پیاده‌روی است.

شورای شهر لنکستر مطرح کرد که این ایده خوشایند بخشی از کسب‌وکارها که تحت تأثیر مستقیم آن قرار دارند، نیست، چراکه مفهوم شهر ۱۵ دقیقه‌ای شامل حذف وسایل نقلیه شخصی و تشویق مردم به استفاده از حمل‌ونقل پایدار می‌شود.

شورا اعلام کرد که مشاغل فعال در مرکز شهر به‌واسطه نگرانی‌هایی که در زمینه پارکینگ و نحوه دسترسی به مرکز شهر دارند به مخالفت با آن پرداخته و ابراز نگرانی کرده‌اند که در صورت ایجاد خانه‌های بیش از حد، کمبود پارکینگ معضلی اساسی خواهد بود.

علاوه بر این، نگرانی‌هایی مبنی بر ایجاد شبکه‌ای پرازدحام به سمت جاذبه‌های گردشگری و مرکز شهر لنکستر وجود دارد که خود مشکلی کلیدی به‌شمار می‌رود.

چالش‌های ۱۵ دقیقه‌ای شدن شهر انگلیسی

شورای شهر لنکستر ضمن تأکید بر تلاش برای ایجاد محله‌هایی پرجنب‌وجوش و فضاهای باز برای مقابله با چالش شرایط اضطراری آب‌وهوایی خاطرنشان کرد که در نظر دارد در راستای منفعت نسل‌های آینده، لنکستر را به یک مکان واقعاً مطلوب و جذاب برای زندگی، کار و بازی تبدیل کند.

کد خبر 642226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.