رفع تکلیف بعضی ادارات و واگذاری امور به شهرداری تیران

سرپرست شهرداری تیران گفت: برخی از مدیران دستگاه‌های دولتی و خدماتی در حوزه فعالیت خود رفع تکلیف می‌کنند و همه وظایف خود را به مدیریت شهری می‌سپارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا ناهی در نشست با دادستان و رئیس دادگستری شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه تعامل و همکاری جزو الزامات خدمت به جامعه محسوب می‌شود، اظهار کرد: بعضی از دستگاه‌های اداری و خدماتی نسبت به مأموریت‌های ذاتی خود بی‌توجه هستند و رفع تکلیف می‌کنند.

وی افزود: بعضی از مدیران وظایف خود را با مکاتبه و مصوبه به دوش دیگر دستگاه‌ها از جمله شهرداری می‌گذارند و این چنین رفع تکلیف می‌کنند که رفتارهایی از این قبیل، نارضایتی به بار می‌آورد.

سرپرست شهرداری تیران با اشاره به وضعیت ساختمان‌های فرسوده شهر خاطرنشان کرد: مالکان یا میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با همکاری یکدیگر باید نسبت به نگهداری و رعایت موارد ایمنی در این خانه‌ها اقدام کنند تا مانع از بروز حادثه و نتایج ناگوار شویم.

شهرداری متولی حفظ آثار تاریخی شخصی نیست

ناهی ادامه داد: شهرداری متولی حفظ آثار تاریخی شخصی که در تصدی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است، نیست اما در راستای حفظ هویت تاریخی و پیشگیری از حوادث بر اساس ضوابط همکاری می‌کند.

وی اضافه کرد: دیوارهای گلی و قدیمی در معرض تخریب است و جان افراد را تهدید می‌کند؛ رفع تکلیف و پاس‌کاری وظایف ناشایست است و به زندگی شهروندان خسارت می‌زند.

سرپرست شهرداری تیران تاکید کرد: کوتاهی دستگاه‌های اداری منجر به نارضایتی شهروندان، وارد آمدن خسارت به اموال عمومی و جریان‌سازی مخالفان می‌شود، از این‌رو مدیران و کارکنان باید توجیه شوند.

ناهی با اشاره به پروژه‌های در دست اجرای شهرداری گفت: سردی هوا و بارش برف و باران، اجرای طرح‌های شهری را اندکی به تعویق انداخت، با بهبود هوا پیمانکاران کار خود را آغاز کردند تا پروژه‌های شهرداری هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: تعامل شهروندان و دیگر سازمان‌ها به منظور اجرای بعضی از پروژه‌ها نیاز است تا شاهد بهره‌برداری به‌موقع و حفظ اموال عمومی باشیم.

سرپرست شهرداری تیران با اشاره به تعامل ایجاد شده میان مدیریت شهری و تشکل‌های مردمی تاکید کرد: فراخوان ایده‌ها، نشست‌های مشترک و بازدیدهای دوره‌ای می‌تواند نسل جوان و افراد صاحب‌نظر را به میدان بیاورد و همکاری خوبی را رقم بزند.

ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت علمی شهر

رضا عباسی، رئیس دادگستری تیران و کرون در این نشست با تاکید بر لزوم حفظ اموال عمومی خاطرنشان کرد: منافع عمومی مردم باید مدنظر باشد، نباید تصمیم‌های سلیقه‌ای منجر به خسارت به بیت‌المال و نارضایتی شهروندان شود.

وی ادامه داد: توانایی مدیر در مدیریت منابع و رسیدگی به نیازها بر اساس اولویت‌بندی است و تصمیم‌ها نباید منجر به عقب‌ماندگی شهر شود.

محمد رضایی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تیران و کرون نیز با تاکید بر جلب نظر و مشارکت‌جویی نخبگان و صاحب‌نظران گفت: هم‌فکری و بهره‌گیری از ظرفیت علمی شهر ایده‌های ناب و روش‌های نوینی را پیش روی مدیریت شهری قرار می‌دهد.

وی با اشاره به شفافیت و نظارت بر عملکرد کارکنان افزود: مردم از تصمیمات مسئولان باید باخبر باشند؛ بی‌اطلاعی می‌تواند زمینه‌ساز شایعه و بعضی از تخلفات شود.

کد خبر 642221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.