حضور ۶ تیم امدادی برای یافتن کوهنورد مفقود شده

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان گفت: شش تیم امدادی در کوه کرکس حضور دارند تا فرد مفقود شده را بیابند، همچنین تیم‌های امدادی فردا دوباره به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

به گزارش ایمنا، محمدنوید متقی امروز -شنبه بیست‌ونهم بهمن- در یک گفت‌وگوی زنده تلویزیونی، با اشاره به اینکه در روزهای گذشته به واسطه بارندگی‌ها حوادثی از جمله آبگرفتگی‌ها و حوادث کوهستانی را شاهد بودیم، اظهار کرد: از جمله حوادث کوهستانی در شهرستان مبارکه، نطنز و کوه کرکس رخ داد.

وی افزود: یک سری از کوهنوردان به رغم هشدارهای اعلام شده به کوه کرکس صعود کردند و حدود پنج نفر از کوهنوردان گرفتار بهمن شدند که سه نفر از آن‌ها مصدوم و یک نفر مشکل خاصی نداشت و نفر دیگر زیر برف مفقود شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان تصریح کرد: از مصدومان دو نفر صدمه کمتری دیده بودند که توسط اکیپ‌های امدادی به پایین کوه منتقل شدند و یک نفر توسط کارگاه‌های کوهستانی به پایین کوه و سپس به مراکز درمانی و اورژانس منتقل شده است.

وی اضافه کرد: تا ساعتی پیش نیروهای امدادی هلال‌احمر در منطقه حضور داشتند تا فرد مفقود شده را پیدا کنند، همچنین جست‌وجو به همراه هیئت کوهنوردی و فدراسیون ادامه می‌یابد.

متقی گفت: در حال حاضر شش تیم امدادی در منطقه کرکس حضور دارند و فردا یکشنبه دوباره به فعالیت خود ادامه می‌دهند، اکنون نیروهای امدادی از مسیرهای مختلف جست‌وجو را ادامه می‌دهند تا در اسرع وقت فرد مفقود شده را بیابند.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که بارندگی رخ می‌دهد و سپس آسمان آفتابی می‌شود، وضعیت برف منطقه ثبات خود را از دست می‌دهد و هرلحظه ممکن است حادثه رخ دهد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان ادامه داد: در پی حادثه امروز نیز نگرانی‌هایی وجود داشت که برخی از افرادی که حرفه‌ای نیز بودند بدون هماهنگی گروه‌های امدادی حضور یافتند و قصد کمک برای پیدا کردن فرد مفقود شده را داشتند، اما نگرانی‌هایی برای این افراد وجود داشت که حادثه‌ای رخ ندهد.

کد خبر 642158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.