اخراج صهیونیست‌ها از نشست سران اتحادیه آفریقا / ایران متهم شد!

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با ابراز خشم از اخراج نماینده این رژیم از نشست سران اتحادیه آفریقا، در فرافکنی آشکار ایران را متهم کرد.

به گزارش ایمنا، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در واکنش به اخراج نماینده این رژیم از نشست سران اتحادیه آفریقا مدعی شد اقدامات جدی در پاسخ به اخراج نماینده اسرائیل از نشست سران اتحادیه آفریقا، انجام خواهد شد.

این وزارت‌خانه رژیم صهیونیستی با ابراز خشم و فرافکنی آشکار، کشورهای اتحادیه آفریقا را گروگانی توصیف کرد که تسلیم کشورهای تندرو مانند الجزایر و آفریقای جنوبی شده‌اند و این دو کشور هم تحت تأثیر نفرت ایرانی هستند.

رسانه‌های اسرائیل ساعاتی پیش اعلام کردند امروز شنبه اعضای هیئت رژیم صهیونیستی که برای شرکت در نشست اتحادیه آفریقا به عنوان عضو ناظر به شهر آدیس‌آبابا، پایتخت اتیوپی رفته بودند، با هدایت نیروهای امنیتی از سالن این نشست اخراج شدند.

وب‌سایت «هاآرتصِ» رژیم صهیونیستی، اخراج صهیونیست‌ها از این نشست را «اقدامی غیرمعمول در نشست‌های بین‌المللی» توصیف کرد. هیئت رژیم صهیونیستی به هاآرتص گفته‌اند که کشورهای آفریقای جنوبی و الجزایر باعث شدند که آنها از این نشست اخراج شوند.

رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا در سال ۲۰۲۱ به صورت یک‌جانبه رژیم صهیونیستی را به عنوان عضو ناظر این اتحادیه معرفی کرد؛ این اقدام موجب اعتراض شدید کشورهای آفریقایی از جمله الجزایر قرار گرفت.

در پی اعتراض کشورهای آفریقایی، اتحادیه آفریقا پارسال عضویت رژیم صهیونیستی به عنوان عضو ناظر را به حالت تعلیق درآورد و آن را به بررسی‌های بیشتر ارجاع داد.

منبع: مهر

کد خبر 642134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.