تمام اهداف تعیین شده برای سال ۱۴۰۱ محقق شده است

شهردار زنجان با بیان اینکه اولویت کاری شهرداری زنجان اتمام پروژه‌های نیمه‌کاره بود گفت: امروز تمام اهداف تعیین شده برای سال ۱۴۰۱ محقق شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا فیروزفر امروز _شنبه بیست‌ونهم بهمن‌ماه_ در چهارمین نشست مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی شهر و شهرداران مراکز استان‌های شمال غرب کشور که در زنجان برگزار شد درباره اهداف برگزاری مجمع کلانشهرهای شمال غرب کشور اظهار کرد: نشست مشورتی کلانشهرهای شمال غرب کشور پیش جلسه‌ای برای مجمع مشورتی کلانشهرهای کل کشور است، می‌توانیم با احصای ظرفیت‌های این چهار استان بهره‌وری را افزایش دهیم.

شهردار زنجان افزود: با همفکری چهار استان حاضر در این مجمع مشورتی می‌توانیم در مواقع بحران از ظرفیت همدیگر استفاده کنیم که از جمله آن تعیین استان‌های معین است.

وی گفت: اگر استان‌های همجوار دیگر تقاضای پیوستن به این مجمع را داشته باشند، می‌توان با تصمیم مجمع از حضور آنها استفاده کنیم.

فیروزفر افزود: با توجه به رویکرد مجمع و همچنین ظرفیت‌های بومی منطقه‌ای می‌توانیم برخی طرح‌ها را ارائه دهیم که در آینده مصوبه کشوری باشد.

وی با تاکید بر توسعه گردشگری و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در مجمع کلانشهرها ادامه داد: می‌توان ایده تشکیل کنسرسیوم در بخش گردشگری را به فراخوان گذاشته تا از این طریق در راستای افزایش گردشگر مراکز استان‌های شمال غرب قدم‌های مثبتی برداشته شود.

شهردار زنجان با تاکید بر اینکه متولی گردشگری در کل دنیا با بخش خصوصی است و تغییرات زیاد در شهرداری منجر به خروج شهرداری از این حوزه شده است گفت: اقدامات یک سال اخیر در مدیریت شهری توجه به گردشگری است و ما باید در جهت حمایت بخش خصوصی تلاش کنیم.

فیروزفر گفت: سیستم اداری ما توان جذب توریست ندارد.

شهردار زنجان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه اولویت کاری شهرداری زنجان اتمام پروژه‌های نیمه‌کاره بود اظهار کرد: امروز تمام اهداف تعیین شده برای سال ۱۴۰۱ محقق شده است.

فیروز فر بابیان اشاره به اینکه بودجه ۱۸۳۰ میلیارد تومانی شهرداری زنجان با افزایش دو برابری به میزان ۲,۷۰۰ میلیارد تومان در بودجه پیش بینی شده است تاکید کرد: مطالبات شهروندان امروز در حد چاله‌های سطح خیابان نیست و این امر حاصل رضایتمندی و اعتماد به شهرداری شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه برخی پروژه‌ها و اولویت‌ها نیز در میانه راه جز پروژه‌های اصلی شهرداری تعیین و اضافه شد، گفت: براساس مطالبه عمومی مردم در خصوص کمبود فضاهای تفرجگاهی، آبان ماه امسال تصمیم گرفتیم احداث تفرجگاه ملت و اشراق را آغاز کنیم و در حال حاضر رو به اتمام است و اعیاد پیش رو به بهره برداری خواهد رسید.

پروژه آسفالت‌ریزی اقدام مهم دیگری بود که فیروز فر از آن به عنوان یکی از دغدغه‌های شهروندان طی سال‌های اخیر یاد کرد و افزود: آسفالت‌ریزی در ۷۰ معبر اصلی به میزان ۱۶۰ هزار تن برنامه‌ریزی دقیق می‌خواست که با یاری خدا و کمک شهروندان محقق شد و امروز شاهد افتتاح رسمی آن خواهیم بود.

وی ادامه داد: ۱۱۳ هزار تن از این حجم آسفالت به‌صورت مکانیزه و ۴۷ هزار تن دستی انجام شد.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه در حوزه عمران و آبادانی شهر زنجان کف سازی بازار بیش از چهار دهه مطالبه شهروندان زنجانی بود اضافه کرد: خوشبختانه این مهم نیز در مدت کوتاهی انجام شد و بازار بالا، میدان عبدل علی بیگ تیمچه، کوچه باشگاه، امام زاده، کوچه آقا کاظم رهبری، سیدلر و امام جمعه یکپارچه کف سازی شد، امروز شاهد ۱۰ هزار متر مربع کف سازی بازار و معابر اطراف آن هستیم.

نوسازی ناوگان اتوبوسرانی جز مطالبات مردمی بود که شهردار به خرید ناوگان حمل و نقل عمومی اشاره کرد و افزود: ۱۰۲ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شد که از این تعداد ۴۱ دستگاه اتوبوس خریداری شده و ۲۰ درصد اعتبارات آن از شهرداری و ۸۰ درصد نیز از محل اعتبارات یارانه‌ای دولت تامین شده است.

وی گفت: ۳۶ دستگاه مینی‌بوس با ۶۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اوراق مشارکت آماده تحویل است و ۱۲ دستگاه اتوبوس تحویل داده شده همچنین ۲۵ دستگاه ون در آینده تحویل خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه در شهر زنجان مشکل آب‌گرفتگی از مسایل اصلی مدیران شهری بود افزود: ۷۷ نقطه آب‌گرفتگی سالانه احصا شد و در ۶۳ نقطه عملیات عمرانی تعریف شد.

شهردار زنجان از تخصیص دو میلیارد تومان برای رفع آب‌گرفتگی میدان انقلاب خبر داد و افزود: در شهرک‌های اقماری چون الهیه بهارستان اقدامات اساسی برای رفع آب‌گرفتگی انجام شد.

شهردار زنجان از آبیاری مکانیزه فضای سبز شهری خبر داد و گفت: امیدواریم تا پایان سال آبیاری مکانیزه فضای سبز شهری به ۱۰۰ درصد برسد.

فیروزفر از استقرار ۱۰۰۰ مخزن زباله شهری خبر داد و گفت: جمع‌آوری مکانیزه زباله شهر زنجان در حال اجراست.

وی بهره برداری از ایستگاه شماره هفت آتش نشانی طی مرداد ماه امسال، ارتقای تجهیزات آتش نشانی و خرید نردبان ۳۲ متری با کمک وزارت کشور را از دیگر خدمات مدیریت شهری به شهروندان زنجانی خبر داد.

لزوم تعریف بسته نوروزی

مجید ناصحی مقدم، رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نیز در ادامه جذب گردشگر و افزایش رونق و درآمدهای پایدار شهرداری‌ها را مهم ارزیابی کرد.

ناصحی مقدم اعمال تخفیف از مجموعه‌های گردشگری و ارائه کاتالوگ‌های مشترک در ورودی شهرها را از طرح‌های ویژه برای این امر یاد کرد.

وی ادامه داد: با تعریف بسته نوروزی می‌توان مشکلات گردشگر را به حداقل رساند.

کمک ۲۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداران شمال غرب به زلزله زدگان خوی

به گزارش ایمنا، در مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی شهر و شهرداران بر ایجاد کمیته تخصصی گردشگری در شورا تاکید شد.

همچنین ارائه بسته تشویقی برای گردشگران داخلی در اماکن دیدنی، تهیه و تدوین بروشور مشترک برای استان‌های شمال غرب، افزایش ارتباط با یونسکو برای هم افزایی و بیان ظرفیت‌های استان‌های شمال غرب در سایت یونسکو، ارائه بسته‌های تشویقی مضاعف برای کارمندان شهرداران در شهرهای مورد هدف، استفاده از ظرفیت نخبگان برای افزایش درآمد شهرداری‌ها، جلوگیری از موازی‌کاری و ممانعت از چالش جدی در این حوزه، ایجاد درآمد پایدار از این محل مورد تاکید قرار گرفت.

همچنین ایجاد کنسرسیوم گردشگری و برگزاری نمایشگاه به منظور معرفی چهار استان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، گردشگری و اقتصادی و بررسی تعرفه عوارض محلی کمک به راه اندازی سرویس بهداشتی و حمام و اختصاص سالن‌های چند منظوره در شهر خوی از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

مقرر شد ۲,۵۰۰ میلیارد تومان شهرداران شمال غرب به زلزله زدگان خوی کمک کنند.

کد خبر 642062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.